• njoy

Vad väljer ni bort?

1: Vi har valt bort:

*Att bli uppassade på restaurang. Kommer att ha catering i en hyrd lokal.

*Jag ÄLSKAR att pyssla så jag gör alla dekorationer, brudbukett och trycksaker själv.

*Dessert. Bröllopstårta räcker gott och väl

*Starksprit i baren (kommer att ha fri bar) Tyvärr har det visat sig att flera av våra vänner och släktingar inte klarar av spriten så då blir det lite svagare grejjer istället.

*Dyra kläder. Kommer att hyra klänning.

* Eftersom vi är ute i god tid har vi tid att handla skor, ev. smycken och dekorationer på rea eller när vi kan hitta till ett bra pris.

* Speciell transport. Vi kommer att låna en bil från M2B:s jobb som är lite finare men ingen jättefancy sak.

* Bröllopsnatten spenderar vi tillsammans med våra gäster i den anläggning vi hyrt hyfsat billigt..Vi får ändå ett dubbelrum med utsikt över vattnet och tänkte pyssla och dekorera lite extra själva. Pengarna sparar vi hellre för att åka på en lite lyxigare weekendresa efter bröllopet.

* Bröllopsresa. Kommer eventuellt att bli en weekend på spa eller något för att ta det lugnt.

2. Vad skulle vi kunna plocka bort:
    * Catering och göra maten själva.
    * Bröllopstårta kan någon annan säkert göra. Men härikting får man en tårta för 28 kronor biten så det är inte så dyrt

• njoy

Just frågan vad man väljer bort hänger ju mycket på vad man anser är standard på ett bröllop...Lånar ett av brud nästa år:s exempel med att vaxa benen. Det hade jag inte ens en tanke på och därför väljer jag ju inte bort det egentligen..
    Jag kan ju bara välja bort något som jag har funderat på från början..

Svar på tråden Vad väljer ni bort?