Inlägg från: Bruden Ringman |Visa alla inlägg
  • Bruden Ringman

Vad väljer ni bort?

Än så länge har vi valt bort:

- "fri bar" efter middagen. Gästerna betalar självkostnadspris, ca 10:- för vin/öl 20:-/drink. Detta gör att vi går +/- noll på baren (drycken är köpt i Tyskland dessutom). Och gästerna dricker upp det de har i glasen så vi slipper en massa "slattar" överallt.

-Lyxig limo som alltid varit en dröm. Vi vigs vid festlokalen istället för kyrkan vilket både blir enklare med transporter och framförallt mycket mysigare.

-Hyr klänning istället för köper den, vad ska jag ha en brudklänning till?? Tänkte bara gifta mig en gång och syrran lär knappast vilja ärva den.

-Inga gåvor till gästerna. Har aldrig varit med om att man FÅR en present när man går på fest. Det är väl så att man TAR MED en present när man går på fest?
    Är ett beteende som köpmännen framkallat för att sälja mer!

-Lånar ihop allt till dukning och dekoration, vad ska jag med tex 50 st servetthållare till sedan? Och vart ska jag få all tid till att köpa allt eller göra eget?

Om vi skulle välja bort något som vi lägger pengar på skulle det vara alla tackkort och skicka dem via mail istället, de åker ju ändå i soptunnan med alla säkerhet. Kanske blir mail ändå till slut med något bildcollage istället..

• Bruden Ringman

Glömde säga att jag gör min egen brudbukett också, ska ändå kasta iväg den till nästa ungmö så jag får bli bjuden på bröllop nästa sommar...

Svar på tråden Vad väljer ni bort?