Inlägg från: Vi två -07 |Visa alla inlägg
  • Vi två -07

Göteborg med omnejd 2007 nr 5

Hejsan brudar!

Det var en evighet sen jag skrev något här men det är först nu som det börjar hända något på bröllopsfronten.
    Vi skickade ut våra inbjudningar igår (gifter oss 16 juni) och jag går nu med spänd förväntan på att någon ska höra av sig. Då tittar jag i vår brevlåda och får se ett inbjudningskort till ett bröllop helgen före oss! Så nu är det ett antal vänner som får dubbla inbjudningar idag. Och jag som ville vara lite speciell. Men jag får väl glädja mig med att det inte är samma dag i alla fall.

• Vi två -07

Trist för dig Helmina att ingen frisör vill ställa upp, jag skulle bli jättefrustrerad.

• Vi två -07

Planeringen flyter just nu på väldigt bra. Min mamma ska sy min klänning och jag hade hittat en modell men inget mönster som jag tyckte om så jag började få lite ångest men vi var inne på Gårda Textil i fredags och där fanns mönstret på just den klänningen som jag ville ha så nu ska vi bara hitta ett bra tyg men det känns lättare.
    Vi ska ju vara på Fars Hatt och det känns riktigt bra. Vilken tur att ni hittade en lokal som ni trivs med, Helmina. Man vill ju göra det speciellt för sig själv och då inte vara i en lokal som hälften av gästerna har varit på bröllop i innan.
    Nu letar vi efter en båt som vi kan åka med längs älven och lägga till vid Fars Hatt med. Jag tror att en kollega kan ordna det för oss och det hade varit toppen.
    Nu ska jag bara hitta en ring som jag trivs med så det blir till att gå ut och prova ett gäng.

Svar på tråden Göteborg med omnejd 2007 nr 5