Hormonspiral!
Har inga erfarenheter själv, så där kan jag inte hjälpa dig.. Men mitt tips är att anv sökfunktionen här på forumet. Spiral och insättandet har diskuterats flitigt...
Har inga erfarenheter själv, så där kan jag inte hjälpa dig.. Men mitt tips är att anv sökfunktionen här på forumet. Spiral och insättandet har diskuterats flitigt...
Vet inte om du hunnit läsa det än men jag har tidigare läst att man kan underlätta genom att ta värktabletter en stund innan. Sedan har jag även läst att vissa fått någon form av bedövning..
Det kommer säkert gå jätte bra ska du se..
Tiima - Det kan man. Det är tyvärr en risk med alla hormonella preventivmedel.
Iskristallen - Det kan ingen svara på tyvärr. Det är olika för alla. Det kan dessutom skilja sig från gång till gång för en och samma person. ÄL/mensen kan komma igång omedelbart eller dröja ett bra tag...
kentfantast - En vanlig spiral påverkar inte nej och då ska allt vara som vanligt direkt man tagit ut den. Men tråden handlar ju om hormonspiraler och dom påverkar ju på samma sätt som minipiller gör och då är det en annan sak. Fast jag kanske missat, har "iskristallen" en vanlig kopparspiral?
Iskristallen - Försök att inte oroa dig, det kommer nog lösa sig ska du se. Skulle din mens inte komma igång efter du slutat så finns det medicin som kan ordna det.. :)
Iskristallen - Skulle du få problem, så se till att söka hjälp direkt.
Jag har väldigt oregelbunden och gles mens och eftersom min gynekolog är medveten om detta så har hon sagt att jag ska säga till direkt när jag vill bli gravid, så ska hon hjälpa mig. I vanliga fall måste man vänta i ett år men det behöver alltså inte jag göra. Tvärtom så sa hon åt mig att jag absolut INTE ska vänta utan komma omedelbart! *s*
Om du har samma problem så borde du oxå kunna få hjälp, om det nu skulle visa sig att det strular sedan. Vilket det förhoppningsvis inte gör, så klart! :)
kentfantast - Ok.. Låter underligt att hon garanterar att den inte ska påverka alls efter du tagit ut den. Tillför man hormoner så blir ju kroppen påverkad och måste återanpassa sig efteråt.