• rosen06

Vilken metod har ni lyckats bäst med?

Tänkte bli av med några trivsel-kilon (5-10).

Funderar på att reg. mig på någon av internetsajterna som finns, för hjälp längs vägen.

Nu velar jag lite. Det står mellan GI Viktkoll och VV. Det är ju två olika vägar till samma mål.

Därför vill jag gärna ha era tips.
    Känner ni till dessa två "metoder"?
    Hur funkar de för er?
    Resultat? Vägen till resultatet?
    Allt ni kan komma på! =)

Det kostar ju trots allt en viss summa varje månad.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Vilken metod har ni lyckats bäst med?
  • vixen not a tramp

Jag tror många blandar ihop GI med atkins, jag menar inte att l i s a gör det, men det verkar vara en vanlig missuppfattning.

• Pumpkin

Men fett är mer OK i GI än hos VV

• Pumpkin

Mia.Maria: Jo, det håller jag med om Det är väl för att GI är en mildare variant av Atkins, eller snarare Atkins är en EXTREM variant av GI-tänket

• nyår07

~Norrsken~ - jo, tänket i GI är att om man ska ha tex. grädde så är det bättre att ta fullfet grädden istället för lättgrädde etc.

Det tycker jag är bra, för det är ju mer naturligt.
    Därför passar GI mig bättre än VV

• Pumpkin

Och huvudsaken är ju att man själv gillar det .

• M.G

Rosen-06. Jag skulle inte rekomendera att äta fettsnålt då det är skadligt för kroppen. Kroppen måste få i sig tillräckligt av de nyttiga fetterna.
    Jag äter Medelhavskost och det funkar jätte bra och jag tror det är det som är hälsosammast för kroppen.

• Pumpkin

Medelhavskost? Vad är det? Pasta?

• Pumpkin

Mmmums, då ska jag börja gå på den dieten!

• BarfotaBrud

Jag flikar in här med sånt jag vet fungerar.

Tallriskmodellen som är anpassad för att gå ner i vikt: halva tallriken grönsaker o rotfrukter. Andra halvan av tallriken delas på två med kött, fisk, ägg, baljväxter på ena halvan och ris, pasta, potatis på andra.

Jämn måltidsordning med 3 huvudmål och 2-3 mellanmål, så att man inte går och är hungrig för då är det lätt att man äter för mycket till slut.

Sparsam med fett i matlagningen. Välj livsmedel med mindre socker, särskilt då det gäller sånt man äter mycket av.

Svar på tråden Vilken metod har ni lyckats bäst med?