• Phidelie

Nya Pitetråden

Ja, ett bra bemötande är a och o. Får man inte det så sprids det snabbt och kunderna uteblir.

MiaVinterbrud- kul med ringen! Hoppas att den blir som du tänkt dig. Jag ska in nån dag och ta med den ring jag tänkte ändra.. ska rita en skiss först.

• Phidelie

MiaVinterbrud- kanon! jag har själv funderat om jag bara ska ha en ring och sätta ngn sten på förlovningsringen. jag har så bred ring och har testat med två och det känns lite trångt.

Jag tror att de flesta cateringfirmor hyr ut dukar. Vet inte vad det kostar. Ska köpa det mesta av bordsdekorationerna på IKEA hade jag tänkt. Har inte hunnit vara dit ännu

Annars är det lugnt på fixarfronten. Inbjudningarna ska skickas nästa vecka. Ska även kolla lite resor. Det blir nog Grekland eller Mallis.

• Phidelie

Det blir att låna linnedukar, det blir för mkt jobb om man måste sy och hålla på.
    Däremot glas och ljus och sånt är ju billigt på IKEA.

Nja, det är ingen panik med inbjudningarna. Bara de kommer iväg innan påsk så

• Phidelie

Vi har osa 5 veckor innan. Jag hoppas det ska räcka.

Skulle förresten åka till stan idag men bilen startade inte ... surt

• Phidelie

Såg i tidningen att det kommer vara bröllopsutställare på vårmässan på Arcus. De söker brudpar också. Kanske man skulle ställa upp så behöver man inte planera ihjäl sig.

• Phidelie

Första helgen i maj är mässan.

Usch, nu är jag så less på att tänka bröllop.. Tror nog att jag jämför för mycket.. och vi har inte så stor budget att det möjliggör för slottsvarianten. (kollade på Martha igår och det handlade om Trumpbröllopet)...

• Phidelie

MiaVinterbrud-
    Hennes bröllopsklänning, designad av nån höjdare på Dior, vägde 27(!) kg!!
    Jisses!

• Phidelie

Nej, jag har ingen aning vem man ska anlita då det gäller tårtbakandet. Tror du man får fara runt och provsmaka?

• Phidelie

Jag älskar allt som är sött och sliskigt men eftersom jag inte är från trakten har jag inte så stor koll. Men jag tror på Kvartersbageriet, har köpt smörgåstårta där och den var supersmaskig.

• Phidelie

Jag ser tårtan som efterätt och som gäst skulle jag bli nöjd med enbart det.

Vi har inte börjat planera maten ännu, ska prata med kocken och komma fram till någon bra meny. Buffé ska det vara iaf. Sen får vi se om det blir tårta eller efterrätt, vad som passar bäst.

Svar på tråden Nya Pitetråden