• Phidelie

Nya Pitetråden

Jag tror att vi kommer att köpa sprit från Finland, fast jag vet inte om vi kommer att ha fri bar. Ska räkna på vad det kommer att kosta. Jag tror att det kommer att gå åt mest av öl och vin.

Eftersom vi fixar det mesta själva så har vi inte tagt in några offerter.

• Phidelie

Hej på er!
    Kul att vi blivit fler, välkommen Floora.
    En 070707 brud här. Nyligen inflyttad i kommunen.

Jag har inte gjort naglar på vejm men jag antar att de använder sig av akryl eller glasfiber. Det är snyggast. Har haft alla typer av lösnaglar. Mitt tips är att inte göra de så långt före, högst två tre dar så att de ser fräscha ut. Är man inte van långa naglar kan man behöva känna efter. Att göra 10 naglar kan ta upp till tre timmar beroende på hur "snabb" skulptören är. Ha gott om tid på dig. Se även till att ha lim i beredskap på bröllopet om olyckan skulle va framme.

Vore kul att ses, hänger gärna på om det är så att tiden passar.

SagaTova: jo vin och öl är inge billigare i Finland. Bara starksprit. Har en polare som kommer från Danmark, undra om han kan ta lite öl med sig i bagaget

Idag får våra gäster inbjudningarna. Kul! Så nu kan våra långväga gäster inte skylla på att de inte hade tid på sig att boka biljetter

• Phidelie

skulle isåfall också behöva ta med kidsen.. har dagis ti-tor..

Roasters låter bra, de har gott kaffe.

• Phidelie

SagaTova- ja det kommer att bli lite "dagisvarning".
    -men skojigt.

• Phidelie

Vi har inte heller PT så där har man missat nåt.

Vet inte heller om jag hinner köpa några biljetter, har inte möjlighet att gå på stan idag. Trist. Men ni som går får kolla lite för mig också. Har iof klänning och blir väl bara frestad om jag ser nåt annat

Ses på måndag!

• Phidelie

Hej och tack för trevligt sällskap!

Ser redan fram emot fler träffar!

/M

• Phidelie

Mia- jättefin hemsida!!

SagaTova- japps, en kidzfri träff är lite bättre även om det gick hyfsat!

• Phidelie

Hej svejs!

Har ni pysslat någe mera brudar? Jag har beställt efter lite pysselmaterial från Panduro, tänkte testa lite decoupage(eller hur det stavas) till våra presentaskar.
    Ringen är inlämnad för prisförslag. Den ska göras lite lägre.
    Och efter övervägande har jag bestämt mig för att inte laga någon mat, det blev catering på ung. den menyn jag skulle stått och gjort själv. Men jag blir trött av att bara tänka tänken att laga mat till 50 pers. Blir lite dyrare men jag har just köpt mig några timmar mer med familjen

millibopp- var ska ni ha ev. fest sen ?

• Phidelie

millibop- vi ska vara i Ottergården.. tänkte om det blir fler fester i byn samma kväll... (för det var väl 070707 för er med? )
    vi hade barndop i norrfjärdens k:a i helgen, den är fin.

alla: Självklart hänger jag med på träff. bäst passar ti, ons el. tors valfri vecka.

Mia- lycka till på intevjun!!

• Phidelie

Tiden passar för mig med om inget oväntat dyker upp.

• Phidelie

mia: grattis till jobbet!

vi ses på torsdag, kanske vi blir några till?

• Phidelie

hur många blir vi då? ska vi skjuta på det?

• Phidelie

jo vi tar det nästa vecka, det är ok med mig eftersom natten varit rätt tuff. det är den stora grabben som drömmer mardrömmar och vaknar jämt. lillplutten sover nog bäst

• Phidelie

ahh, kul SagaTova! Här väntas det på min ring, det ska bli spännande att se vad smeden hittat på.

ska vi träffas snart brudar?

• Phidelie

Jo det verkar som att vi har massor att prata om. Hinner vi nästa vecka?

• Phidelie

SagaTova- vad fin hemsida. Jag blir alldeles glad och lycklig av den. Åh, lyllost den som får vara gäst på ditt bröllop!!

• Phidelie

Hej! Hoho! Hur mås det med er??

Hur går det med planerandet?

Svar på tråden Nya Pitetråden