finns det andra franska tjejer???
hej!!! undrade om det finns andra franska tjer här på bt??
hej!!! undrade om det finns andra franska tjer här på bt??
igen?
Finns ganska många Madamer härinne (dvs svenska tjejer som har gift sig med fransmän) men vad jag vet inga franska tjejer. Du är kanske unik?
G
Jag är 50% fransyska å 50% svenska
som jag! min mamma är svensk min pappa fransk
Va trevligt
För mig är det tvärtom! Pappa svensk å mamma fransyska. Är du uppvuxen här i Sverige? Det är jag, pluggade dock 2 år universitet i Frankrike. Å sen är jag där så ofta det bara går, semestrar å så.
näpp! uppväxt i frankrike och kom så ofta som möjligt i sverige till vårt hus för sommar, jul, påsk...
och nu är det ett år sen jag bor i sverige och studerar här men jag tänker stanna i sverige
och göra tvättom åka till frankrike så ofta jag kan!
men vad kul att träffa nån annan halv fransk/svensk!
Haha, va lustigt, vi är verkligen tvärtom! Var studerar du nånstans? Är du gift? Jag gifte mig i september (med en svensk)
Hej!
Själv är jag halv-fransyska.... pappa är fransk. bott tre år i frankrike, 1985, 1991 och 1999 annars är man väl 08:a....
Hej!
Jag är fransyska, född o uppvuxen i Paris. har bott i Sverige i 6 år..
Ska gifta mig med min sambo (som är svensk) i juni.
Mvh,
Hur länge har ni varit tillsammans? varför flyttade du till sverige? och grattis!
Tack tack!
Jo vi har varit ihop i 9 år nu. Vi träffades i Holland, när vi var utbyte studenter och höll ihop....Efter 3 år av distansförhållande, bestämde jag mig för att flytta och söka jobb i Sverige. Gick en svensk kurs i paris och fortsatte sedan här på intensivkurs. Och trivs jättebra, även om jag ibland saknar mina temperamentfulla compatriotes....men Paris är ju bara 2 timmar flyg härifrån, så blir nostalgi för stort är det bara sticka dit under en helg, mysa i kaffeer, snacka med vännerna, äta god mat, och vips är man botad!
Var bodde du i Frankrike nånstans?
Mvh,
jag har bott i två byar, Parisot och Thèze, den ena vid le massif centrale och den andra ganska nära Gap (alpes de hautes provence) sen var jag au-pair i Paris förort, Epinay sur orge. Annars har jag spenderat nästan varje sommarlov i frankrike, oftast i Agde. Släkten bor i provence och nära Lens
Jag brukar åka minst 1 gång/år till frankrike, saknar atmosfären för mkt annars.
vilket datum i juni?
16 juni....
Ska bli så kul! Men mycket att göra tills dess!
Alltid kul med bröllop hur långt har ni kommit? kyrka, klänning, ringar, lokal, fotograf...?
tack för alla svaren!
ja jag är gift sen 12 november så det är nytt nej han är inte svensk men kurd
jag studerar försäljning och service nu!
jag bodde vid metz, moselle
men har varit jätte mycke i Lyon och Paris min syster bor där
och bodde i lyon innan
Hej the french frog...
Jo då det går framåt, lokal, kyrkan, band, fotograf,inbjudningar,klänning o skor är klara. Ringar vet vi vad vi ska ha men de är int beställda ännu. Jobbar på hemsidan, är kvar att göra festprogram, bestämma menyn o viner, träffa prästen, och en rad andra saker som jag inte kommer på just nu...
Madame Lavoillotte, mes sincères félicitations! Lycka till med dina studier!
tack dessama
soofia
wow, mkt ni hunnit med, skönt!
vem har ni valt som fotograf? funderar på fotograf Ozdeleau när det blir dags, hört att hon kan franska och jag gillade bilderna praktiskt om man lyckas få hit lite farbröder och kusiner... men det är svårt, finns så många duktiga fotografer där ute, Fotograf Christel Eldrim tar också fina bilder, Brigitte verkar alldeles för dyr.... vad blir det för klänning?
bröllopet blir i Falun eller Mora där mon amour kommer ifrån