:-(Gnälltråden är borta...men en ny här!
Behöver få gnälla av mig för nu har jag varit sjuk i snart 3 veckor.
Har fått lunginflammation orsakad av mykoplasma, och varit tvingad att ligga flera dagar på sjukhus bara för att blodet inte fått tillräckligt med syre. Och även fast jag fått rätt antibiotika så ger ju hostningarna inte med sig. Det är fortfarande tungt att andas... är så sjukt jävla trött på att vara sjuk. Vill bli frisk NU!!!!
Sen har ju min m2b också gått och blivit sjuk, så här ser ju ut som sju svåra år. Alla våra planer har ju gått i stöpet. Vi skulle fixa färdigt vårt kontor, som just nu ser ut som hej kom och hjälp mig.
Det gamla skrivbordet är nedmonterat men har inte kommit en centimeter närmare vinden. Snart kommer väl en av våra ibland jobbigt busiga katter att få skivan över sig för de kan ju inte låta bli och kolla om den går att klättra på.
Och så har vi våra Katt"astrof"er som bråkar vareviga natt. De kan vara jättegulliga med varandra, men så fort det blir kväll så ska de jaga varandra, bråkas, bitas och hålla på...
Och till slut min otroligt snälla men extremt jobbiga mamma... när i hela friden ska hon förstå att jag är över 30 år. Hon vägrar erkänna själv att hon har problem med att klippa navelsträngen. Det blir fel varenda gång jag berättar nåt för henne, ibland undrar jag varför jag säger nåt överhuvudtaget. Som nu när jag sa att det var lite jobbigt med andningen sen jag kom hem från sjukhuset (inte så konstigt med tanke på att till skillnad från ett sterilt sjukhus, så har vi 2 katter som hårar och att min m2b inte rört dammsugaren medan jag varit sjuk. Inte ens medan han själv fortfarande var frisk GRRRRR), hon börjar genast tjata om att jag ska åka till läkare. Jag förklarar att jag inte upplever att jag är så dålig att jag behöver det, men vad gör hon... jo hon ringer medicinakuten för min räkning och sen ringer hon tillbaka och säger att jag är välkommen dit... AAAAAAHHHHH, varför kan hon inte lyssna på vad jag vill!!!
Gud vad skönt att få gnälla av sig!!!