2008 november
Vitsippa,
Jag kanske gör det
Ialla fall runt okt/nov-08
Hur vill du ha ditt bröllop?
Vitsippa,
Jag kanske gör det
Ialla fall runt okt/nov-08
Hur vill du ha ditt bröllop?
Vitsippa,
Vi är precis i början och spånar nu bara.
Men först tänkte vi oss ett traditionellt brölllop på sommaren i kyrka. Men sen började tankarna på ett utlandsbröllop komma.
Så sambon pratade lite med sina föräldrar om våra planer, men då visade det sig att de ska åka till Costa Rica jan-08 och vi har en känsla av att de inte har råd med två långresor på ett år.
Så nu kom sambon med ett bra förslag, som jag nappade på. Att vi gifter oss i kyrkan, bara bjuder på kaffe och tårta och sen åker vi iväg på bröllopsresa så fort som möjligt.
Vad tror du om nåt sånt?
Jag känner att jag kan leva utan den där 3-rättersmiddagen och festen, då lägger jag hellre pengarna på en bröllopsresa, om vi nu inte gifter oss utomlands ändå.
Vi vill också utöka familjen. Kommer troligtvis sluta ca 6 månader innan med p-piller sen händer det när det händer, så att säga
Åh, så skönt att höra att det inte är bara jag som tycker den idén är bra
Men som sagt, vi spånar fortfarande så ingenting är bestämt.
Men om man gör så får jag ju ha den där klänningen som jag drömt om sen jag var liten
Vet du vad du vill ha för klänning?
Ni försöker få bebis redan nu eller missuppfattade jag dig?
Åh, den såg fin ut, dock inte riktigt min stil.
Jag har tänkt kanske nån sån här modell:
www.maggiesottero.com/dress.aspx&page=5&style=ASM3072
Spännande att ni försöker få bebis redan
Sån modell ialla fall, axelbandslöst, klock-kjol, släp
Det kan jag tänka mig. Jag längtar efter bebis, men vill nog ha bröllopet först annars känns det som att det inte kommer bli av annars.
Vi bor i Linköping. Ni då?
Får man fråga hur länge ni varit tillsammans?
Ja, jösses...det finns ju massor!
Då får jag hålla tummarna att det dyker upp ett plus snart då Jag hoppas att du uppdaterar mig
Mysigt!
Självklart ska jag uppdatera dig.
Känns så skönt att prata av sig med nån annan än sambon. Få lite feedback och så.
Just det, ska vi gifta oss i kyrkan måste man ju ha inbjudningskort. Dessvärre är inte jag ett dugg pysslig av mig, så det blir nog så att vi beställer.
Vad jobbar du med?
Vi har bestämt att vi ska spåna vidare i helgen, så det ska bli intressant att höra vad sambon har att säga då
Jösses, man ska ju göra sånt vigselprogram då också. Hade jag inte en tanke på. Då måste man luska ut vad man ska ha för psalmer också...uj uj uj.
Jag jobbar som undersköterska på sjukhus. Ska jobba nu ikväll så om du är online runt 22 ikväll så kanske vi kan prata mer.
Ja, vi får prata vidare om den där listan att prata om
Jösses vad ambitiöst, jag har börjat titta lite på klänningar, gjort gästlista, sen är bara resten kvar
Jag trivs jättebra med att jobba med människor.
Jag loggar in här så fort jag kommer hem.
Tack så mycket.
Ha en fortsatt bra dag.
Kram