2008 november
Nu är jag här
Nu är jag här
Fortfarande här?
Godmorgon!
Själv har jag inte gått upp från sängen än
Snacka om att vara velig.
Berättade jag det där om sambons föräldrar som ska åka iväg?
Nu har sambon pratat med sina föräldrar och för deras del går det alldeles utmärkt om vi gifter oss utomlands, de följer gärna med.
Så nu har vi ingen direkt anledning att använda oss av den briljanta idén som sambon kläckte. Men en del av mig vill gifta mig i kyrkan och den andra delen på en strand....ahhh!!
Ja, det blev ju det
Sambon vet heller inte, skulle ju underlättat om nån av oss visste vad vill vill
Just nu lutar det åt Västindien.
Nä, det behöver vi ju inte. Man kan väl säga att vi har fram till sommaren att bestämma oss, för sen är det väl dags att ev. boka kyrka.
Men det skulle ju vara skönt att bestämma sig så man slipper grubbla så mycket
Stackare, inget roligt att vara sjuk.
Ja, jag har funderat på att göra en sån lista. Kanske hjälper lite grann.
Men ser man till helheten så verkar det ju mer att göra till ett kyrkbröllop än till ett bröllop utomlands. Men å andra sidan får man uppleva dagen med massa andra människor om man gifter sig i kyrkan.
Ja, usch ja. Det är inte billigt att vara hemma.
Bolaget har hand om alla papper som måste fixas. Vi måste typ bara skaffa dem från Skatteverket och alla ställen och sen skickar vi iväg dem så fixas allt, om jag fattat det rätt.
Sen när man kommer till resmålet så möts man upp av en bröllopskoordinator så man går igenom hur man vill ha det. Jag gissar att man även pratar om hur man vill ha bröllopet redan här i Sverige, men jag vet inte. Har ju aldrig gjort detta förut
Ja, verkligen
Det kanske är lite därför jag fastnat för det. För jag är dessvärre inte en sån där pysslig människa som tycker det är roligt att sitta och klippa och klistra. (Får hoppas att det ändras tills vi får barn)
Om man säger såhär, skulle min farmor levt, så hade det inte varit nån tvekan om vart vi skulle gift oss. Så nu känns det faktiskt om att det kvittar.
Gifter vi oss i kyrkan så ska vi inte göra det så storslaget, som sagt bara bjuda på kaffe och tårta. Det som ev. går upp lite i pris är klänningen.
vitsippa,
Du har så rätt så.
Tror jag ska försöka att inte tänka så mycket på det imorgon på dagen, utan ta det på kvällen sen när sambon kommer hem. För nu känns det nästan som att jag blir knäpp, eller nåt
brud nästa år,
Det är inte säkert att jag kommer gifta mig i november-08, beror på vad vi kommer fram till.
vitsippa,
Ja...det kan man nog säga.
Det kommer inte bli lätt att inte tänka på det. Men eftersom vi ska prata om det imorgon kväll så tänkte jag att jag skulle försöka att inte tänka på det under dagen.
Stackare. Hoppas att du kryar på dig snart.
vitsippa,
Tänk om man kunde det
Men nu när vi börjat prata om det...då går hjärnan för fullt. Går inte att stoppa.
Det värsta är väl när man börjar överanalysera saker och ting.
vitsippa,
Inte jag heller, inte när det gäller bröllop...än...
Sov gott vännen så hörs vi snart igen.
Kram
Äntligen hemma från jobbet!
Usch vilken dag det har varit! Jag är så glad över att jag är ledig i helgen.
Kan säga att jag inte hunnit grubbla nåt på bröllop idag. Ikväll äntligen ska jag och sambon spåna lite. Dock tror jag inte att vi kommer fram till nåt, men en + och - lista ska vi göra ialla fall. Det har jag bestämt
vitsippa,
Vi har nu börjat lite på en lista, men än så länge står vi och stampar. Men som tur är så är det ju ingen speciell brådska. Dock vore det skönt om man kom fram till nåt så man kunde satsa på det.
Mysigt det lät att äta ute.
Ta hand om dig så hörs vi snart igen.
Kram
Köpa känns för min del säkrast
Ja, det går rätt så bra att inte tänka så mycket på bröllop. Men så sakteliga börjar jag komma tillbaks till de tankebanerna.
Nope, vi har inte bestämt oss, måste spåna vidare.