• barba skön

    hur får ni ogasm?

    kanske lite känsligt ämne men... jag har träffat en ny kille och har hittills inte lyckats få orgasm med honom. Jag har relativt lite erafenhet av sex och känner att jag inte riktigt vet själv vad jag behöver för att komma. Har svårt att slappna av i och med denna oerfarenhet. Tänkte att det kunde hjälpa att höra hur andra gör i sängen. Smeker ni er själva eller hur går det till?

    tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden hur får ni ogasm?
  • Lena+Mattias=sant

    Min pojkvän smeker mig oftast när vi har sex. För att öva upp det hela så onanerar jag regelbundet.

  • Fru Cinderella

    Ibland kommer jag under akten, annars så smeker han mig eller jag mig själv.. lite olika.

  • jocelyn

    Jag tog reda på vad jag behövde först. Har aldrig behövt uppleva några uteblivna O. Mitt tips får bli att verkligen utforska det du har och hur du funkar, vad du behöver och vad som inte känns bra. Var inte rädd för att guida killen, han blir ju inte gladare av att du inte bli tillfredställd liksom.

  • SHS

    Hej!
    Jag tillhör den skaran som har otroligt svårt för att få orgasm. Det tog lång tid att nå dit för själv och ännu längre tillsammans med någon annan. Det enda som funkar är att "öva". Lära sig vad som känns bra och inte. För mig krävs det dessutom lite extra hjälpmedel i form av ett litet vibrerande ägg. Det är det enda som fungerar, så jag har helt enkelt fått lära min sambo att använda det också. Och nu kan även jag njuta fullt ut av sex! Lycka till!
    Och stressa inte låt det ta den tid det tar. För mig tog det fem år tillsammans med min sambo...

  • Fru Cinderella

    Ja att INTE stressa och INTE känna press är A och O när det gäller att få orgasm eller tänka på att prestera bra i sängen eller något som har med sex att göra egentligen.

  • jocelyn

    Jag lägger till ett tips; "strunta" i killen när ni gör det. Tänk på din egen njutning och låt honom komma senare -bokstavligt.

    En del bekanta har oroat sig för att inte göra det bra nog för killen medan han åsin sida bara velat att hon ska njuta...så genom att kunna njuta själv så GER du honom njutning!

  • Meddelande borttaget
  • Mrs Lavoillotte

    jag håller med dem andra stressa inte
    och viktigast av allt du måste känna din kropp vad du tycker om och inte tesa leta på det själv och med honomoch jag tycker också att du borde prata om det med honom så blir det särket lättare för dig!

  • Rat

    Bara skön:
    Mycket sitter i huvudet. FANTISERA medan du utforskar din kropp. Stressa inte utan försök att slappna av så kommer det snart ska du se

  • barba skön

    tack för alla svar!

    alltså jag har inga problem att komma när jag onanerar, så det borde ju inte vara så svårt tycker man. Men det är ju det där med att slappna av. Slappna av samtidigt som man INTE slappnar av så att säga...bara att fortsätta försöka. Skönt att höra hur det funkar för andra.

  • Fru Hennerdal

    En viktig sak att komma ihåg är ju att det är väldigt många tjejer som har svårt att komma vid enbart penetrerande sex. Vi måste få stimuli på våra yttre delar för att kunna njuta riktigt!

    Min kille kan tycka att det är extra upphetsande när jag ber honom hålla sig så att jag får komma först. Det är en prestation för honom och så blir det dubbelt så skönt för oss båda när vi kommer samtidigt :)

Svar på tråden hur får ni ogasm?