• Fröken Rosenknopp

    Preventivmedel... bekymmer

    Jag skuttade gladeligen till apoteket... nygift och jättesugen på att gunga loss med mannen....

    Hade ett recept med mig, jag skulle hämta en pessar och lite spermiedödande medel, i samråd med barnmorska och man hade vi kommit fram till att det var bäst för oss.

    På apoteket säger de att det inte finns någon som tillverkar spermiedödande medel längre och att jag inte på så sätt kan använda pessar, att jag måste finna en annan metod...

    Är det verkligen så?

    Jag kan tillägga att vi precis flyttat många mil och barnmorskan är för länge sedan bruten.

  • Svar på tråden Preventivmedel... bekymmer
  • soffan80

    Jag hänger inte riktigt med men är det ett gammalt recept eftersom kontakten med barnmorksan är förlängesen bryten el menar du att du har flyttat långt .
    Varför inte ringar till ditt nuvarande ställe och berätta om situationen och få en tid för rådgivning.

  • Pumpkin

    Tyvärr är det så att spermiedödande medel inte finns att köpa i Sverige längre, så pessar är ju inte så säkert då med andra ord. Som jag uppfattat det så pågår väl nån sorts sökning efter en ny leverantör, men det låter vänta på sig.
    Så endera får man beställa medlet från utlandet (vilket en hel del gör) eller så får man försöka med nån annan metod.

    Hade själv tänkt köra med pessar, men fick samma svar som dig när jag skulle gå och fixa det.

  • Pumpkin

    Shannon: Fast det där var ju inte medlet, bara en doseringsspruta avsedd för medlet.

  • silverdrake

    tror det har slutat tillverkats eller att det är något med inforten av det.. iallafall så är det tvärstopp.

    (använder iofs inte pessar själv längre, tålde inte gylon-plus krämen, fick svamp och obehag i muttan)

    letar efter ljus och lykta efter något annat alternativ men det är såå svårt.. mottvillig till hormoner, får svid av kondomer finns inte så mkt kvar då. ska teste kopparspiral igen och se om det funkar den här gången, förra gången hade jag jätteont av den...:(

  • Fröken Rosenknopp

    Vill ha sex!
    Klarar inte hormoner...
    Fy och blääää
    Trodde inte att detta skulle bli första problemet efter att jag gift mig!

  • Pumpkin

    Kondom då? Det kör vi med och jag tycker det är perfekt.

  • Shannon

    men kopparspiral då? eller p-dator?

  • pickolina

    Det har varit ganska många trådar om ämnet tidigare. Då man slutade med medlet för ganska länge sedan nu... Jag vet att det var flera som pratade om att man kan beställa medlet över nätet om man vill fortsätta med sitt pessar. Om det skulle vara intressant så kan ni ju anv sökfunktionen för att få fram dom gamla trådarna... :)

  • pickolina

    Ja precis, kondomer, kopparspiral eller p-dator är ju hormonfria alternativ!.. :)

    Personligen tycker jag att pessar verkar trist eftersom medlet tydligen smakar apa..och jag personligen vill ju kunna njuta av orals*x!.. Så jag skulle inte ens tänka tanken på pessar oavsett... *fniss*

Svar på tråden Preventivmedel... bekymmer