Äntligen gifta! Långt....
Äntligen är vi gifta!!! 27/1 2007
Eftersom vår dag också var min födelsedag så började dagen med frukost, sång och paket på sängen. Det var min familj, min mamma och min systers familj! Efter det var det full fart. sminket kom vid halv tio och började med min syster och sedan var det min tur. såå snygga blev vi. Därefter var det dags för påklädning av mig och Thomas och killarna, Sebastian 10 år och Jonathan 5 år. Fotografering utomhus vid Mälaren. Vädret var såå vackert men ruskigt kallt. Solen sken och himlen var klarblå men det var -6 grader kallt plus att det blåste riktigt ordentligt!! (blev säkert ca -20 grader)Killarna tyckte att det var fruktansvärt så det blev några snabba bilder vid vattnet och sedan uppe på trappan till Krägga herrgård. Jonathan var så ledsen i kylan att det inte gick så min svåger körde hem dem till bubbelbadet och min syster fortsatte att hjälpa oss och fotografen. Vid provfotningen i början av dec. var det ganska kallt och fotografen sa att ser jag lika frusen ut idag så får vi åka till hans studio i V-by. Det ville inte jag, jag skulle h bilder utomhus i detta vackra väder. Vi fotade i två timmar och det blev en hel del bra bilder om man får tro på fotografen!!!Kul! Hem igen, äta lunch, tina upp och ta det lite lugnt. Nu skulle kläderna av för att köras ut till lokalen. Barnvakterna kom och fick sina instruktioner och vid 16.45 åkte vi kalasklädda till lokalen. 17.30 började gästerna droppa in till min 40-årsskiva! Mingelbingo som handlade om mig, bål och snacks. Jag hade gott om tid att prata med ALLA! Vinterbuffé serverades och det var sång och andra underbara inslag under hela middagen! Bl.a. har jag alltid hävdat att jag inte har några minnen från min barndom, så min familj som gjort denna 40-årsfest som en överraskningsfest för mig, testade mina minnen på ett helt underbart sätt. Efter maten annonserade min syster att jag skulle iväg på uppdrag och under tiden hade de en frågesport om mig
Mitt uppdrag var att glida i brudklänning och allt det som hör till...Jag var helt kolugn nu. Barnen var hämtade och hade smugits upp till oss. Allt var klart för entré! Musik från Sagan om ringen började spela och vi började gå nerför trappan, pojkarna först och sedan jag och Thomas. Vilken entré, folk grät, viskade och skrek om vartannat, en del fattade inte ens då att det var vigsel på gång, det var sååå häftigt! Vi uppfattade naturligtvis inte allt detta men har fått det berättat för oss. Vigseln var helt underbar och barnen var så duktiga Min ena bror inledde med våra planerade inledningsord, därefter sjöng min syster och min systerdotter "The Rose", Vigselakt med ringen som pojkarna hjälpts åt att bära och hålla. De var såå stolta över uppdraget. När ringen satt på mitt mitt finger och vi kysste varandra var vi man och hustru!!! Vilken härlig känsla. Nu var det alla gästernas tur. De hade fått ett vigselprogram där det fanns en text på en sång de alla sjöng för oss. En av Thomas favoritmelodier är O Helga Natt och den hade min syster skrivit så vackra ord till. Denna sång sjöng alla i lokalen bara för oss! Helt fanatstiskt!!! Därefter läste min mamma dikt "Att dela" därfter var det dags för Elin igen (min systerdotter) att sjunga Carolas "Ännu en dag" a capella. Inte ett öga torrt! Thomas mamma och pappa läste sedan växelvis äktenskapets roller för oss och som avslutning spelades "The ring goes south" även den från sagan om ringen!
gratulationer, serpentinen och silverhjärtan kastades på oss och alla var så lyckliga. Inte bara vi som lyste av lycka och glädje!!!Brudskålen skålades i vitt vin och jag vet att jag reagerade men gjorde inget åt det, senare på natten hittade jag allt bubbel orört, under en av arbetsbänkarna i köket! typiskt) Hoppas bara ingen tänkte att det var brudskål i vitt vin p.g.a. snålhet!Efter gratulationer och lyckönskningar var det dags för kaffe och bakelsetårta. Mycket gott! Det blev tal och Pomp and Circomstance(vet inte hur det stavas) Detta var en sån otroligt mäktig grej, kan inte beskriva den. Jag har varit med om att göra den på andra bröllop men att sitta här och ha alla gästerna framför sig som helt ger sig hän åt denna sång och tillhörande grejer...ojojoj!!!
Nåja, nu var det dags för dans och den brukar ju inledas med brudvalsen...men inte hos oss. Här blev det polonäs istället. Jag tyckte att det var n helt fantastisk ide´ men började nu fundera på hur alla skulle reagera. Hade jag inte behövt tänka på, underbara människor som köper alla tokiga grejer vi hittar på och alla skrattade och hade roligt och alla gjorde den här dansen fantastiskt bra!Skitkul!!! Nu var det dags för PARTY!!!
Och party varade till 04.30 och det var skönt att få åka till hotellet för tt sova ett par timmar innan flera av oss skulle ses igen vid frukost. De som sov hemma hos oss tog med sig barnen och kom för att äta frukost med oss! Helt suveränt tycker jag!!!
Jag har säkert glömt massor, men jag har fortfarande inte landat ännu. Ni som läser detta och har gift er vet precis vad jag talar om...eller hur?
Det är tisdag idag och det har gått 3 dagar och jag är fortfarande trött....och LYCKLIG!!!!
Massor av kramar från Fru Kicki Lidell alias stormvind