Inlägg från: Undrande M |Visa alla inlägg
  • Undrande M

    Förändrad smak i munnen?

    Hej!

    Jag vet att det finns ett antal trådar redan som tar upp symptom vid graviditet. Men jag måste ändå fråga. Är det någon här som upplevt en förändrad smak i munnen? Alltså redan innan ni testat positivt med grav.test. Jag menar inte att livsmedel smakar annorlunda, utan mer allmänt smaken i munnen.

    Hade avbrutet sex för bara fem dagar sedan. Dagen efter smakade vinet inget gott (älskar det annars) och två dagar efter det fick jag en otrolig värk, som jag antar var ägglossning. Min menscykel är oerhört oregelbunden just nu, så jag har ingen koll på vare sig ägglossning eller beräknad mens.

    Vet att jag borde testa mig om ett par dagar/nån vecka, men jag bara undrar hur ni upplevt just dagarna efter själva befruktningen. Har ni märkt något överhuvudtaget?

  • Svar på tråden Förändrad smak i munnen?
  • Undrande M

    Ja, det har jag också hört någon gång. Jag förstår att det är väldigt individuellt, men undrar hur tidigt det kan uppkomma i så fall...

  • Undrande M

    Okej, tack för svaren! Allvarligt talat så tror jag inte att jag är gravid. Jag har just slutat med hormoner efter flera år så jag är inte riktigt van vid hur kroppen kan kännas och reagerar på minsta lilla förändring.

    Dessutom har jag problem med magen så det är ju svårt att veta varför kroppen känns annorlunda ibland. Mensmage, gravidmage eller problemmage. När jag väl blir gravid i framtiden kommer jag bergis inte märka det förrän i typ 6 månaden.

  • Undrande M

    Du menar alltså att DU kände att HON luktade metall? Vad spännande! Jag trodde bara att det var den gravida som kände smaken i munnen. Men du kanske har ett väldigt bra utvecklat luktsinne. Eller så luktade hon väldigt mycket metall... Ja, intressant var det i alla fall.

Svar på tråden Förändrad smak i munnen?