Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!
Det var 17 vad tyst det blev här igen...
Det var 17 vad tyst det blev här igen...
Hittills känns det lungt - men fråga mig igen på söndag, då är det inte tre utan två veckor och något kvar.
Vi gifter oss om två veckor och 6 dagar. Nu börjar det kännas av. Två veckor känns så "lite". När det fortfarande var tre kändes det som "ja, vi har så mycket tid kvar".
Vi gifter oss i kapellet i Mariebergsskogen (borgerligt allså ) och har festen på PRO gården.
Förresten, vet någon här någon makeup artist som kommer hem till en (eller i mitt fall till hotellet)? Letar med ljus och lykta men hittar ingen...
BlivandeOhlsson: Ja, jag pratade med en (faktiskt rätt så otrevlig) tjej där och hon sa att de inte har möjligheter att komma hem till mig, eller rättare sagt till hotellet...
Jag har min kompis som plan B. Hon är rätt bra på make up så det blir säkert inte tokigt men ett proffs hade varit en kul grej, för en gångs skull.
Åh, tack för alla tips!!
BlivandeOhlsson: Ja, hör gärna av dig med namnet!
Sweetp: Mamma pratade med en tjej på Suzie Picant och tyvärr kan ingen den dagen...
Zaffron: You've got mail.
Tack, Lianna! Ska kolla upp det också!
BlivandeOhlsson: Tack! Har skickat iväg ett mail. Ny ska jag göra fyllda pannkakor.
Jonas fru: Kan du ge henne min adress? Samlar just nu all info jag kan få...
polestar@directbox.com
Tack!
Vi skickade inbjudningarna rätt tidigt eftersom vi har gäster från olika länder som var tvungna att anmäla semester redan i november och vi visste att de gärna ville ha "något i handen". Med julkorten skickade vi kylskåpsmagneter från Vistaprint med "Don't forget" och OSA. Det tyckte alla var en kul grej (om det var därför alla osade i tid vet jag dock inte ).
Tack, Jonas fru!
Efter 22 år i Tyskland kom jag tillbaka till Sverige i maj 2006 och bor nu med min engelska m2b i Grums (fråga inte varför just Grums... ).
Tack, snälla söta för hjälpen med att hitta en makeupartist/sminkös som kommer till mig - det har ordnat sig!! Yipee! En sak till avklarad!
Mrs Lavoillotte: 17 mars.
Jonas fru: Nej, din svägerska har inte hört av sig men det har ordnat sig så nu har jag bockat av även detta.
Mrs Lavoillotte: Egentligen bara småsaker, som att göra färdigt och översätta vigsel- och festprogram, skriva ut och binda ihop... Andra trycksaker som flasketiketter och så och, ja, vi har fortfarande inga ljusstakar.
Annars vet jag faktiskt inte på rak arm. Allt är bokat, inhandlat eller åtminstone beställt (och jag väntar på leverans). De årna sej!
Jonas fru: Väldigt fin hemsida!!
En grej som jag funderade på när jag kikade under klädsel... Där står det:
"Mörk kostym, men ljus kostym går bra under
sommaren." Alltså kvittar färgen, bara det är kostym?
Vill inte verka petig men det kan vara svårt att förstå...
JPfru: Vi handlar också vad som går på nätet (avskyr att shoppa i "riktiga" affärer .
Klänning och frock coat kommer från Kina, m2bs vigselring och min slöja kommer från Amerika, löshår från England,... Min ring kommer från Hellkes och några andra svenska nätaffärer vi har handlat hos är Panduro och skopunkten, mer kommer jag inte på just nu.
BlivandeOhlsson: För oss tog det ca. 10 dagar efter att vi lämnat i alla papper. Hur länga har du väntat hittills?
Vet ärligt talat inte om det är billigt men vi har köpt våra här: www.karins-favoritbutik.se/index.php&catId=2&ccSID=1418cb900d35d5c1763cb83be5f9ace9