• Zaffron

Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!

Visst är det skönt allt eftersom man kan pricka av punkter på Att-göra-listan! Jag har precis börjat med min planering (denna helg, haha) men hoppas komma en bra bit på vägen kommande vecka. Vi kommer ha ett superenkelt bröllop, det blir borgerligt, ingen vit brudklänning och bara familj!

Tänk, jag drömde alltid om det där stoora bröllopet. Sen insåg jag att jag inte kan hyckla och gifta mig i kyrkan när jag inte tror på gud (jag har alldeles för mycket principer säger min sambo). Och att jag inte tycker det är värt tiotals tusen att ha fest en enda dag (här instämmer han). Lite sorgligt när jag tänker tillbaka på mina drömmar men åh så mycket trevligare vi kommer ha när bröllopet sker på vårt vis, inte som traditionen dikterar.

• Zaffron

Det finns en tjej som precis startat eget, hon säljer ett lite dyrare kosmetikmärke (jag har glömt vilket) och gör gratis provsminkningar. Jag vet att hon gärna kommer hem till folk. Hör av dig om du vill ha hennes namn.

bt[atsnirkel]zaffron.se

• Zaffron

Jag tänkte bara berätta lite om min brudklänning.

Jag började med att prova klänningar här i Karlstad och den första klänningen var verkligen Klänningen. The one. Men för 8000:- fanns det inte en chans i helvetet att jag skulle ha råd. Jag provade några billiga andra som kändes supertråkiga. När jag så såg i forumen här att det fanns möjlighet att beställa superbilligt från utlandet tänkte jag att det var min chans.

Jag måttbeställde min klänning från Kanacca i Singapore den 23 mars, pris 1300:- inklusive frakt. Idag fick jag veta att den är på väg! Är supernervös för hur den kommer se ut, det är ju inte alls säkert att den ser som jag vill när den sys så billigt och långt bort (svårprovad/kontrollerad). Jag gav dem dessutom uppdraget att mixa från tre olika klänningar för att få den som jag ville! Så nu sitter jag och reloadar trackingsidan för att se status på mitt paket :) Det är fortfarande i Singapore..

• Zaffron

Shanghai! Inte Singapore.

• Zaffron

Att vänta är så TRIST! Men nu såg jag att klänningen passerat tullen, så imorron kanske väntan är slut!

Jag kikade faktiskt också på Lillys, men inget var i mina mått - så där långt som du tänkte inte jag. Hoppas verkligen klänningen din blir bra :)

Svar på tråden Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!