• Ceja

Bröstförstoring..

Hej!

Jag är ny här..Jag funderar på att göra en bröstförstoring. Finns det någon annan här som funderar på detsamma eller kanske någon som redan har gjort en och har tips och råd?? Jag funderar på Clas Lossing på Carlanderska i Göteborg. Någon med erfarenhet därifrån?

• Svar på tråden Bröstförstoring..
  • Filipa

Hej Ceja om du bläddrar bakåt ett par sidor kommer du hitta de stora bröst-trådarna, dvs "bröstförstoring 1 2 3 4 5 " osv osv. Där hittar man det mesta! =)

• Salomeh

Hej, jag ska opereras nu på fredag och är livrädd....får se hur det går. Hur långt har du kommit? Hur stora ska du ha?

• Ceja

Men grattis!! Vad härligt att få det gjort! Jag kommer säkert också vara jättenervös:) Jag har inte kommit så långt ännu, det är långa väntetider på carlanderska. Men ska ÄNTLIGEN på min konsultation nu på måndag. Så då får jag se när det gäller storlek och allt! jag har en akupa nu men vill ha e C+/D kupa. Vart ska du operera dig? Bakom/framför? Storlek?
    Kram

• Salomeh

Jag ska ha 300 och blir nog en större C,är oxå A. Ska bli skit skoj att äntligen ha tuttar :).
    Lägger överst! Dels föratt jag tränar mycket och dels föratt jag jobbar som personlig tränare...kan inte vara borta så länge. Sen var det så att jag har varit på flera konsultationer...en tyckte jag skulle ha under, men den andra tyckte över med anledningen av att mina muskler har högre fäste..lägger man inplantat under så kan jag få en rad (eftersom jag har en utvecklad bröstmuskel), sen är det ju mindre ingrepp än att skära upp muskler osv... Lycka till tjejen.

• Ceja

Jag tränar också en del inte så att jag har stora muskler på nått sätt men lite..hm ska lägga bakom muskeln hoppas att det inte är några problem..När räknar du med att kunna träna igen efter OP? Är lite nervös för att jag ska tappa formen helt efteråt:)Undrar om man ska sluta träna bröstmuskeln nu innan? Vad tror du? Vart ska du opereras?
    Lycka till på Fredag!!

• ssk-student

Jag tränar mycket bröst och har samma fråga, skall man undvika att träna den muskeln före operation? Vad är det för skillnad i resultat med att lägga bakom eller framför?

• Swing

Naturligtvis beroende på implantatstorlek, men det börjar lättare hänga när man har framför, samt lite större risk för kapselbildning. Enklare operation för läkaren. Bättre framför om man har mycket eget bröst och lite häng. Annars kan man få s.k. "double-bubble"-effekt när det ser ut som man har två bröst per sida. Har man då implantatet under så syns den egna bröstvävnaden tydligt 'ovanpå'.
    Under (egentligen delvis under, men i dagligt tal säger man under) ger mindre risk för kapselbildning och anses väl allmänt vara det bästa, men något knepigare för kirurgen och gör lite mer ont efteråt. Skulle personligen avstått från bröstmuskelträning nån vecka före operation, men det är min egen åsikt.
    Själv har jag under.

• Salomeh

Jag tränade mina bröstmuskler precis som vanligt... du kommer inte att kunna träna de ett tag efter så passa på och gör det innan. Stretcha ordentligt!

Jag har mina över musklen, eftersom mina muskler var för utvecklade fanns det risk att jag skulle få 4 tuttar när jag spänner brösten, vilket är rätt fult. Sen tycker jag personligen att det är bättre över eftersom man slipper skära i muskelfästen.... det finns en mening med att de fäster i revbenen...

Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring..