• MollyMolly

Ladycomp och Pearly!

Hej!

Jag har skrivit en tråd här tidigare om Ladycomp och jag har nu läst igeom alla trådar om detta ämne igen =)
    Jag har väldigt svårt att bestämma mig... Vi har använt kondom i ungefär ett år nu och det är helt okej, men ni vet ju ändå hur det är... Vi är unga och vill inte ha barn just nu under några omständigheter och vill man inte ha hormoner så finns det ju tyvärr inte så mycket att välja på.

Men, nu när jag sökte på internet så kom det upp en ny sak =)
    Jag hittade en Pearly, en Ladycomp fast mindre och mycket billigare. Den finns att köpa på samma ställe som man kan köpa Ladycompen och den har samma höga säkerhet, skillnaderna ska vara (om jag har fattat rätt) kostande, storleken, 2 års garanti istället för 5 år, att den går på batteri och inte har nån sladd, att den inte lyser i mörker, och att den inte går att uppgradera till Babycomp.
    Jag tycker att detta låter nästan lika bra som Ladycomp, det är ju trotts allt säkerhet, smidighet och ett hyffsat pris man vill ha! =)

Någon som har en sån här Pearly? Eller som vet något om den över huvudtaget?? Jag blir glad för alla svar och tips!

Må så gott!

ladycomp-babycomp.com/show.php/en/pearly

• Svar på tråden Ladycomp och Pearly!
  • Fru September-06

Hej! Tror jag skrev till dig ang. Ladycomp. Har ingen erfarenhet av Pearly men jag såg någon annan som funderade på en sådan någonstans. Tycker den låter jättebra, haden nog köpt en sådan jag med om jag sett den innan jag köpte Ladycompen (pga priset).

Det jag tror är ytterligare en skillnad är att man inte kan kolla bakåt på tidigare cykler med Pearlyn, alltså mindre statistik men det kan man ju klara sig utan.

Hoppas någon annan kan svara dig!

• MollyMolly

Hej!!
    Japp det var allt jag =)
    Tror att jag kommer köpa en Pearly! Man kan ju skriva upp i en almenacka hur cyklarna ser ut =)
    Den ska ju vara mindre och billigare men ändå ha samma säkerhet så det verkar bra tycker jag.
    Men det är så klart alltid bra att höra med någon som har erfarenhet! Skönt att allt går bra för dig! =)

• MollyMolly

Fru September, jag måste bara fråga en sak till.
    Min pojkvän är övertygad om att man måste betala mer än det priset som står på hemsidan, han säger nämligen att frakten säkert inte är fri till Sverige å att man ofta gångra priset med 1,3 för att få ut det man betalar i dollar, just för att vi bor utanför USA.
    Så nu undrar jag om du betalade priset som står på hemsidan eller mer? Frakt eller någon annan avgift?? I så fall, hur mycket mer?
    Tacksam för svar igen =)

• Fru September-06

Hej! Tyvärr kan jag nog inte hjälpa dig. Jag beställde min Ladycomp från en annan sida, den här: www.ladycomp.com/ och de har inte Pearlyn till försäljning vad jag kunde se. På den sidan har jag för mig att frakten ingick - eller det var rättare sagt olika pris beroende på om man bodde inom EU eller inte.

Jag kikade på den sidan du länkade till men jag kunde inte få fram där hur mycket frakten var. Tycker du ska maila och fråga dem vad det kostar om man bor utanför USA. Eller om du kan hitta någon site inom EU som säljer Pearlyn istället, då borde ju frakten bli lite mindre.

Hoppas det går bra!

• Hells bells

Jag skulle köpt en Pearly. Den har alla funktioner man behöver och framförallt så ar den mkt mindre. Själv blev jag väldigt förvånad (och besviken) när min Ladycomp kom och jag fick se hur STOR den är...

Prisskillnaden är ju väldigt stor också, till Pearlys fördel.

• Zionezze

Jag är oxå lite intresserad av ladycompen, men tycker den är hiskeligt dyr!!! Så jag kikade lite på pearly, o vad jag kunde se kostade den bara 1000 kr mindre på ladykomps hemsida. Har ni fått fram några andra prisuppgifter??

Är ju så himla trött på kondomer, men vill inte riktigt ha barn än....

Svar på tråden Ladycomp och Pearly!