Inlägg från: NuÄrDetDags |Visa alla inlägg
  • NuÄrDetDags

Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?

Vi räknade på ett ungefär ut vad vi kan spara ihop från det att min m2b friade och bröllopet (8 månader) och kom fram till att 60000 kr får det hela gå på (70000 kr som max.)

Vi har "snålat" på saker vi annars också inte lägger "överdrivet mycket" pengar på, som t.ex. kläder. Vi köper aldrig superduperdyra märkeskläder så här hittade vi billiga och bra alternativ i Kina. Köpa trycksaker tyckte vi var en onödigt stor utgift när man kan göra dem själva, så där sparade vi också in en hel del.

Vi hade kunnat lägga lite mer på ringar men vi råkade hitta dem vi vill ha för billig peng, vi har gästtransport, mat och fri dryck i "paketet" för ca. 60 gäster och vi kommer nog att göra av med kanske 50000 istället för 60000 - vilket är bra, det som blir över går till den i början inte inräknade bröllopsresan.

Om vi hade haft mer pengar hade vi nog inte gjort något annorlunda vad det gäller kläder, ringar eller gästantal och så men vad jag jättegärna skulle ha gjort om jag kunde ösa är a) boka ett slott för ett veckoslut och ha bröllopet där + b) live musik på festen. Men det blir perfekt även utan dessa "småsaker"!

Svar på tråden Om ni hade haft råd hade ni då haft ett större bröllop? Vart går er gräns?