• Anna_Sol

Hyra buss för transport av gäster?

Är det någon som vet vad det kan komma att kosta??

Det var min svägerska som påtalade att vi kanske måst egöra det ifall vi ska ha bröllopet på ett ställe som ligger en bit utanför Stockholm. Jag insåg inte att det i sådana fall var ett måste, alla jagkänner är bilburna och är det någon som inte är det kan vi ordna så att de får skjuts till festen, och även till kyrkan.

I vilket fall, om man nu ska hyra en buss, vart sjutton ska de lämna gästerna efter festen? Våra gäster bor ju på massa olika håll ochkansket, inte är väl tanken att bussen ska släppa av gästerna på hemmaplan väl? Och att släppa av gästerna på typ Slussen eller T centralen är helt meningslöst då typ ingen bo i stan.

Innebär detta att man även måste ordna med boende?

• Svar på tråden Hyra buss för transport av gäster?
  • A:s wife

jag tycker att det är upp till gästerna ifall de vill sova kvar eller ta sig hem. ni kan ju skriva förslag på boende i en bilaga till inbjudan, men känn inget krav att ni _måste_ ordna transport även om det skulle ses som en fin gest från er sida. tänk om ni bokar en buss för dyra pengar, och sen tar alla gästerna sin egen bil i alla fall. då har ni slängt ut en massa pengar i onödan.

• Briljant

Vi funderade också på att hyra buss till gästerna, (vi gifter oss fem mil utanför den staden vi bor i) men har beslutat oss för att inte göra det. Dels för att det skulle kosta runt 10 000 kr och dels för att våra vänner också bor på helt olika ställen. Vi har istället erbjudit dem övernatting där vi gifter oss (vilket de får betala själva) Tycker inte att man är skyldig att ordna med transport för gästerna!

• silvera

Vi hade buss från pendeltåget till kyrkan, och sedan från kyrkan in till stan/Stockholm.

Det var mer som en trevlig service till våra gäster, då inte alla har bil, och för att de som i vanliga fall kör bil, ska kunna slappna av och få vara med och festa/dricka alkohol.
    Dessutom är det lite svårt att åka kommunalt till kyrkan.

Gästerna fick själva ta sig från festlokalen i stan, eftersom många åker ju vid olika tider.
    Bussen var uppskattad!

Svar på tråden Hyra buss för transport av gäster?