• Brud20070707

hovshallar dubbelbokat

Fick reda på idag att Hovshallar har dubbelbokat vårat bröllop, genom att blivande svärmor ringde dem för att boka rum. Inbjudningskorten är redan utskickade och vi har varit där för provsmakning mm. Allt var fixat och klart så vi kunnde koncentrera oss på vår flytt.

Eftersom vi bara ska ha ca 35-40 gäster så var det vi som blir utslängda. De andra är ca 70 stycken.

Men nu får vi börja leta ny lokal och skicka ut nya inbjudningskort mm. Vi är mycket ledsna och besvikna på hur vi har blivit behandlade av Hovshallar.

Tack för att ni *lyssnar*

/ledsen brud

• Svar på tråden hovshallar dubbelbokat
  • maljor

men vilka bokade först då?

tycker iaf att det var dåligt gjort av dem men hoppas att ni hittar något trevligare ställe att fira på
    *skickar en kram*

• MrsNyberg2B

Fy vad tråkigt! Jag reagerar på att ingen hört av sig till er?

• Thailands brud

Men herregud! Vad är det för service???

Hur mkt jobb blir det nu inte för er med nya inbjudningskort, frimärke, hitta nytt ställe osv... Står de för en del av dessa kostnader?

Hade jag varit er så hade jag kollat upp om man verkligen får göra så här....

• MrsNyberg2B

Om inte annat så borde de, för sitt eget ryktes skull, erbjuda er någon form av kompensation - förslagsvis, som Thailands brud säger, kostnaden för allt extra arbete ni måste göra!

• Fru Cinderella

Verkligen.. ni borde få pengar för vad inbjudningskorten + frimärke, kostnaden för provsmakning och om ni lagt ut pengar för något annat som gäller lokalen som ni nu inte kan använda.

Ni har ett kontrakt va?

• Fru Cinderella

Det är ju de som bokat först som gäller, inte de som är flest o kan tjänas mest pengar på!

• Thailands brud

Kan ju tillägga en sak som är mkt effektiv: MEDIA

Så som de behandlat er...ja det får bara inte hända! Har ni fått en skriftlig bokningsbekräftelse? Någon kompensation ska ni få, annars vänd er till media. De ska inte gå ur det här utan att få en fläck (stor sådan) på sitt rykte...

• Brud20070707

De skyller på att de har bytat datasystem, och eftersom vi inte är kvar i systemet så har VI bokat först! Annars vet jag inte hur det har gått till. DE kan inte heller svara på det.

Nya inbjudningskort ingår ju inte direkt i vår budget så min sambo får parata med dem om ersättning.

Jag orkar inte med att ha mer med dem att göra. Gästerna kommer i allafall få ett brev med de nya kortet som förklarar att Hovshallar har gjort ett STORT misstag.

• Fru Cinderella

usch vad hemskt.. men ni hinner ändra hoppas jag, hur lång tid är det kvar??

Men konstigt att ni inte har skrivit på något kontrakt? Det gör man ju alltid.. en kopia till dem och en kopia till er?!

• maljor

Kastar de ut er trots att ni bokat först bara för att ni inte är lika många är det bara gå till pressen på en gång. Det hade iaf jag gjort. De kan ju inte behandla folk hur som helst och andra borde bli varnade för ett sådant dåligt beteende!!

• Fru Cinderella

ja verkligen.. stå på er och orka.. det hade jag gjort...

• Jagsaja

Fy f*n vad dåligt! Dem ska jag aldrig vända mig till!

• hicka

Jag har inte läst igenom hela tråden men det är ju hemskt!! Jag förstår att det känns tungt nu, men ni hittar nog något nytt ställe att vara på som är minst lika bra och förhoppningsvis bättre. Däremot tycker jag att de här stället skulle ersätta er för nya inbjudningar mm...

• jessiesthlm

Men hallå! Ni får ligga på och pressa dem lite. Så kan de ju inte gå till, ersättning för det ni lagt ut plus eventuell mellanskillnad.

Stå upp för er! Om ni tycker det verkar jobbigt be en mamma eller någon med lite distans ta tag i att ringa och prata. Ge er inte och lycka till!

• Jagsaja

Jag blir alldeles vansinnig när jag läser sånt här! Fy fasen vad hemskt! Jag kan verkligen förstå hur arg du är! Nä- stå på dig! Kräv att de ska fixa en annan festlokal med samma standard! Jag håller på dig! Heja heja!! Funderar på att starta en fanclub!

• Brud20070707

De skulle kolla upp en annan lokal åt oss och de skulle höra av sig senast i går, men inte ett ljud hörde vi av dem.

Vi har själva fixat en nylokal, lite högre standard och närmre kyrkan. Sitter och pillar med nya inbjudningskort nu som ska ut i veckan. Med dem ska det även gå ut ett brev om hovshallars strul.

Jag tror vi och gästerna kommer bli nöjda med den nya lösningen, som egentligen är mycket bättre än Hovshallar.

De ska i alla fall få betala de nya inbjudningskorten och porto! Det kommer vi att kräva!

• Medeltidsbrud

Fy vad hämskt så där får de inte göra har ni desutom bokat först så är det ni som ska ha lokalen.
    Tycker dom ska få ersätt bra mer än bara ny inbjudningskort och porto.

• MrsNyberg2B

Go Brud20070707!!! Tryck på dem bara! Skriv "Dagens ris" i tidningen! Det här stället är väl iofs rätt effektivt, för ett rykte sprids ju lätt, men ändå!

• Cilla__73

Vänner till mej har varit med om något liknande hos Hosvhallar och det verkar vara rörigt i huvudet på krögaren. Dom hade visserligen lite mer tid kvar innan dagen D så dom fick en annan kväll istället. Sen fick dom rekomendationer om band av stället som inte kunde spela musik att dansa till, blev helt fel.

Svar på tråden hovshallar dubbelbokat