• jvk

11 augusti 2007 del 2

Hej, får jag va med? Jag hittade denna tråden först nu, gifter mig också 11 aug. Har inte läst allt ni skrivit innan, så ni får förlåta mig om jag "dubbelskriver".
    Det vi är klara med är:
    Skickat inbjudningar
    Ordnat vem som ska göra maten, men inte exakt vad.
    Näbbklänningar
    Vet hur buketten ska se ut (gör själv, är florist)
    Präst bokad
    Hyrt tält (ska ha alltihop i trädgården)
    "Nog" bestämt kläder till mig, ska bara prova först...
    Tja det var väl det... Tycker ni det låter lagom?

• jvk

Jag tycker ringen är det svåraste!! Allt annat är ju bara för en dag, så det är ju inte hela världen... Men ringen ska man ju ha hela livet! Jag har en rak borstad vitguldsring som förlovningsring, och är inte prålig av mig, gillar inte massa stenar och grejs. Nån som har nåt tips? Och vad kostar era ringar, alla jag har sett som jag har kunnat tänka mig har legat runt 10000:- Vad kostar det (ca) att göra en hos en guldsmed?

• jvk

Kakan-07:
    Den ringen som jag helst vill ha är lite svår att beskriva, rak form i vitguld, med en skåra längs med, och där i var det antingen stenar som var slipade som smala stavar, eller så var det själva ringen som var slipad så. (solklart eller? :)) Ett alternativ är att ha stenar på sidan av ringen. Men jag börjar mer och mer inse att det nog får bli i den prisklassen i alla fall.

• jvk

Här är en annan variant, vad tycker ni? Min förlovningsring är ju i borstat vitguld, så den i stället för den med grovhuggen yta. Är egentligen ingen guldperson, men denna gillade jag faktiskt. Och man ska ju som sagt ha den hela livet, man kan ju ändra sig...
    www.sandberg.se.com/
    (under vigselringar, Café Opera Stockholm)

• jvk

Ja jag tänkte faktiskt höra var min kusin gjorde sin ring, de fick en specialdesignad ring som knappast kan ha kostat skjortan eftersom de inte direkt är gjorda av pengar... Men det är ju bra om man vet ungefär vad man vill ha, just nu är jag mest säker på vad jag _inte_ vill ha.

• jvk

Trist! Hoppas du hittar nåt annat du gillar! Jag har ingen aning vad min ring kostar som jag har sett. Men eftersom det är som 2 ringar tänkte jag att jag kunde önska mig den ena i 30-årspresent... Smart va?

• jvk

Det är ju sensommar, så somrigt med drag åt höst kanske? Själv ska jag (eller vi..) ha turkost och ljusgrönt i dukningen. Hade tänkt ha det i buketten också, men idag hade min leverantör en ny färg på en blomma som jag måste ha, så nu blir den "smutsrosa" i stället. Passar väl kanske bättre till årstiden också.

• jvk

ElenaMaria, Göteborg, S:ta Birgittas kapell 14:00
    Kakan -07, Stockholm, Maria Magdalena kyrka, kl 16.00
    Cameline, Stockholm, Bromma kyrka, kl 15.00
    Klurifax,Skåne, kyrka hemlig, kl 15.00
    jvk, Alingsås, hemma, 17.00

• jvk

Cameline: Det är kanonfint med mörkröda rosor till ljusrosa rosor. Det finns en sort som heter black baccara som är riktigt mörkt vinröd, passar till alla rosa nyanser!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2