Inlägg från: Klurifax |Visa alla inlägg
  • klurifax

11 augusti 2007 del 2

Nu har jag också hittat den nya tråden!
    Här har inte hänt mkt mer sen sist... Inbjudningskorten är nästan klara och ska ut nu i mars. Jag har bestämt vilken klänning jag ska ha, men inte beställt än (ska beställa fr Kina). Sen pysslar jag lite med övriga trycksaker...

• klurifax

Vi ska lägga våra inbjudningar på lådan till helgen... Point of no return! Spännande!!!!!!

• klurifax

jvk
    välkommen! Du har kommit ungefär som mig i alla fall. Vi har kyrka, lokal, meny (prel) färdigt. Inbjudningarna blir klara i helgen och skickas troligen då.

Klänning har jag hittat en jag vill ha, men kan inte bestämma mig för om jag ska beställa den från Kina eller låta min granne som är sömmerska sy den (hon har erbjudit sig att sy den gratis som bröllopspresent, jag betalar material). Det som får mig tveka på klänningen är att jag vill inte hon ska behöva sitta och fixa med den hela sommaren...

*Ring, håller dialog med guldsmeden.
    *Tårtan ska min syster göra, hon är konditor.
    *Brudbukett... Dilemma! Ska vara mörkröda blommor i den i alla fall!

• klurifax

jvk
    min ring som jag ska göra hos guldsmeden kommer kosta 4500-5000 beroende på vad jag slutligen bestämmer mig för. Kille som gör min ring älskar sitt jobb och tar betalt för det han gör och inte för sitt namn. Han är dessutom lite idealist och tycker att en del guldsmeder tar betalt för sitt namn även när de i princip gör kopior av andras design...

• klurifax

Nu är våra inbjudningar postade! Vi har nått "point of no return"...
    Vi skickar ut våra inbjudningar redan nu, eftersom nästan ingen vet om något och vi vill hindra ryktesspridning och självinbjudna gäster...

Igår var vi och fyllde i önskelista på Cervera, så vi har det gjort. Vilken tid det tog!

• klurifax

Flera stycken har redan hört av sig! Superkul!!

• klurifax

Igår hade jag en heldag i bröllopets tecken. Pratade med sömmerskan om hur klänningen ska se ut och hur vi får den så bra som möjligt för minsta möjliga kostnad... Hon tipsade om ar jag kunne hitta billigt tyg med bra fall etc.

Sen bokade jag frisör, 1600:- för uppsättning, inklusive provuppsättning med klippning 3 veckor innan. För ett tillägg på 100 kr kan jag även få håret färgat!

Var dessutom inne och pratade blommor med floristen och prel. bokade. Tyckte de ville ha väl mycket pengar för det jag vill ha, så jag ska kolla vidare.

• klurifax

maochjo
    vad är det för "prästproblem" ni har? Välkommen förresten!

• klurifax

ElenaMaria, Göteborg, S:ta Birgittas kapell 14:00
    Kakan -07, Stockholm, Maria Magdalena kyrka, kl 16.00
    Cameline, Stockholm, Bromma kyrka, kl 15.00
    Klurifax, kl 15.00

• klurifax

ElenaMaria, Göteborg, S:ta Birgittas kapell 14:00
    Kakan -07, Stockholm, Maria Magdalena kyrka, kl 16.00
    Cameline, Stockholm, Bromma kyrka, kl 15.00
    Klurifax,Skåne, kyrka hemlig, kl 15.00

• klurifax

grrr, idag är jag lite irriterad! Har kollat runt hos lite olika florister och visat en bild på vad jag vill ha och fått pris uppgift på brudbukett, tärnbukett, 2 corsager, en näbbukett. Jag vill ha ganska enkel bukett med rosor. Billigaste stället ville ha 1000:-, de flesta 1500-2000:-, dyraste stället ville ha 2500:- bara för brudbuketten!! Hur kan det skilja så mycket?? Dyraste stället var inte ens det med finast biderier, eller bäst rykte... men de ligger närmst till för mig.
    Det blir nog så att jag beställer från något av de andra ställena och låter min syster hämta på bröllopsdagen...

• klurifax

binderier, menar jag klart!

• klurifax

mammaK
    Vi tar upp svar själva, ser ingen anledning till annat då det är vi som står för det! Var i Tyskland åker ni till?

• klurifax

a ja, calles känner jag till!

• klurifax

mammaK
    min far åker dit 2 gånger om året, vi ska dit i sommar, tar det som "semester" och åker till Burg först...

Vi skrev inget om "barnfritt" på våra inbjudningar, men i vårt infoblad skrev vi att inbjudna var de som nämndes i inbjudan... En kompis ringde och frågade om deras barn fick komma och då sa jag nej. Då frågade hon hur vi skulle göra med våra. Ja, de ska klart komma, sa jag. Varpå hon tyckte det var djupt orättvist!! Jag förklarade sakligt att VI har gjort avgränsningar gällande vilka som är bjudna och inte.
    (För oss betyder det att vi har råd med 50 gäster, så om vi skulle bjuda allas barn, så hade troligen inte alla våra kompisar blivit bjudna. Vi har helt enkelt valt att bjuda främst vuxna på vårt bröllop, med alla barn skulle det bli ytterligare 25 gäster, varav 15 under 5...) Jag känner våra vänner och de andra skulle inte tagit med sina barn ens om de varit bjudna - av respekt för vår dag! Förutom våra barn, kommer 2 bebisar under 6 månader vara på festen. Vem som kommer till kyrkan har jag ingen rätt att råda över...

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2