mammaK
min far åker dit 2 gånger om året, vi ska dit i sommar, tar det som "semester" och åker till Burg först...
Vi skrev inget om "barnfritt" på våra inbjudningar, men i vårt infoblad skrev vi att inbjudna var de som nämndes i inbjudan... En kompis ringde och frågade om deras barn fick komma och då sa jag nej. Då frågade hon hur vi skulle göra med våra. Ja, de ska klart komma, sa jag. Varpå hon tyckte det var djupt orättvist!! Jag förklarade sakligt att VI har gjort avgränsningar gällande vilka som är bjudna och inte.
(För oss betyder det att vi har råd med 50 gäster, så om vi skulle bjuda allas barn, så hade troligen inte alla våra kompisar blivit bjudna. Vi har helt enkelt valt att bjuda främst vuxna på vårt bröllop, med alla barn skulle det bli ytterligare 25 gäster, varav 15 under 5...) Jag känner våra vänner och de andra skulle inte tagit med sina barn ens om de varit bjudna - av respekt för vår dag! Förutom våra barn, kommer 2 bebisar under 6 månader vara på festen. Vem som kommer till kyrkan har jag ingen rätt att råda över...