Inlägg från: ElenaMaria |Visa alla inlägg
  • ElenaMaria

11 augusti 2007 del 2

Hejsan!
    Minns inte om jag presenterat mig här innan? Jag tror inte det så jag gör de tnu :-9
    Jag hter Elena och jag och min daniel gifter oss den 11 augusti i Göteborg, i S:ta birigttas kapell. Inbjudningarna skickades i mars och en del har redan hört av sig. Vi har osa 2 juni och en hemsida dit gästerna kan gå in och skriva i gästboken
    Jag ska beställa min klänning (från Kina) imorgon och annars är det mesta "stora" klart tror jag. Ska fixa Dannes kläder inom kort bara...

• ElenaMaria

Godmorgon tjejjer!
    Hoppas ni alla mår bra!
    Igår tog min kompis mått på mig och jag beställde min brudklänning Va helt speedad hela kvällen efter det!
    Och så hittade jag underkläder som jag ska ha på bröllopsnatten! Jättevackra gräddfärgade, med mycket spets, precis som Daniel önskat sig! Men lite dyrt blir det, komemr att gå lös på c:a 1000 kr och då måste jag dessutom köpa en BH till, att ha under brudklänningen. Men det känns ändå rätt OK, underkläderna kommer jag ju att använda igen, till skillnad från slöja mm.

• ElenaMaria

Shit! 20 veckor bara, det går ju undan det här
    Sussen 2007: Lycka till med BH jakt, jag har tyvärr inga tips, för länge sedan jag bodde i STHLM . Mitt tips är väl att inte vara för snål bara, trist om man har en oskön BH som inte sitter snyggt under klänningen.
    Kakan07, Ja, sloggi har ju många fina, och triumph också tror jag
    Lilla Li
    Härligt! Jag tycker att det känns som om vi, bara genom att sprida kostnaderna, "sparar" pengar

• ElenaMaria

Lucy_
    Tack
    Hoppas att det blir bra när jag väl får den också!

• ElenaMaria

Vi ska ta tag i det där med kläder till Danne snart också. Min klänning är beställd men inte betald, men hoppas det löser sig inom kort. Sen kvarstår kläder till våra barn, tärnklänningar och underkjol, slöja och skor till mig.
    Sen är det mest detaljer som bordsdekoration kvar
    Och så ringen då, men jag vet vilken jag ska ha och det är bara någon vekcas leveranstid på den så det brinner liksom inte så mycket i knutarna om den

• ElenaMaria

Nu har jag betalat min klänning! Så nu ska det ta 35-40 dagar innan jag fåt den. Ska bli väääldigt intressant att se hur jag ska hålla mig för att visa den för Danne
    Jag ska ut på BH jakt när klänningen kommit, så jag kan pröva med överdelen till klänningen.
    11 augusti
    Ja, det är svårt det där emd ring, men visst bör man tänka på att man ska ha den hela livet! samtidigt kan jag känna att det är lätt att "dras med" i allmänna bröllops och prishysterin
    Jag valde förlovningsring efer hur jag vill att vigselringen ska se ut och de tkänns jätteskönt att veta precis vilken jag ska ha och att den dessutom är "billig"
    (under 5000 kr)

• ElenaMaria

Nu börjar vi bli riktigt många, vad roligt
    Kan det vara dags för en lista?
    Kopiera denna och fyll i
    ElenaMaria, Göteborg, S:ta Birgittas kapell 14:00

• ElenaMaria

Jag har också bukett funderingar. Från början tänkte jag ha en riktigt tight rund bukett med bara röda rosor och en pärla i varje ros. Men jag tycker ju sååååå mycket om liljor, så nu funderar jag på att försöka få in lite vita liljor på något sätt...

• ElenaMaria

Lilla Li
    Jag tycker det var jättegulligt att ha med godishjärtan! Ska funder på den varienten själv

• ElenaMaria

Vi ska ha "För kärlekens skull" Och ev "Av längtan till dig". Birkalåten, eller vad den heter,som utgångsmusik och en av de klassiska som ingångsmusik. Psalmer minns jag inte nu...
    Men en bit från Sagan om ringen som ingångsmusik låter härligt!

• ElenaMaria

malle_1
    Tack snälla! Men vad har du köpt för klänning då?
    11 augusti
    Känner igen det där! Har drömt om konstiga buketter, konstig kyrka, konstig klänning osv.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2