Inlägg från: 11 augusti |Visa alla inlägg
  • 11 augusti

11 augusti 2007 del 2

Det känns som att jag ligger efter er övriga 11-augusti-brudar...
    Ska och prova klänning på torsdag till veckan.
    Bandet jag hade tänkt är uppbokade - snyft.
    Har inte ens fastnat för en specifik modell till inbjudningarna. Texten är klar, har diktat och skrivit övrig info, men det är inte tvärenkelt att hitta bra layout... Tänkte att maj var en bra månad att skicka ut inbjudningarna, men nu får jag kanske tänka om. Måste kanske fixa det åtminstone senast i april - eller vad säger ni?

• 11 augusti

Låter som ett bra alternativ.
    Nu ska jag åka på skidsemester.

• 11 augusti

Började titta på vigselringar igår. ÅÅÅÅ vad svårt det är. Har fastnat för en Schalinsring, men den är dyrare än vad vi hade tänkt betala för en vigselring.
    På nätet hamnade vi nästan på rätt sida gränsen, men det är ändå mycket pengar. Samtidigt är det ju en ring man ska bära resten av livet, så det är kanske inte så dyrt. Det är ju bara så mycket som kostar när man ska gifta sig.

• 11 augusti

Jag avvaktar tills inbjudningarna gått ut (snart)...

• 11 augusti

Nu har vi skickat inbjudningarna, de kom som ett "påskägg" i brevlådorna på skärtorsdagen. Reaktionerna har inte låtit vänta på sig. Vi hade tänkt hinna smita iväg under påskhelgen där vi knappt har mottagning på mobiltelefonerna.... Det hann vi inte - telefonerna har gått varma. Så nu är det ute och officiellt. Vad roligt det är, även om det var pirr i magen hela torsdagen innan vi var säkra på att inbjudningarna gått fram i rätt tid. Nu vågar man göra saker lite mer offentligt i alla fall. Glad påsk!

• 11 augusti

Jag har varit klar över vilken typ av vigselring jag skulle vilja ha rätt länge, men nu har jag suttit och tittat på ringar på nätet och blivit jätteförälskad i flera andra modeller.... Hur ska man bära sig åt för att kunna välja - och välja rätt. Det är ju en massa år man ska bära den och då är det viktigt att trivas.... Hur har ni tänkt/gjort?

• 11 augusti

Vi har inga barn på festen - men de är välkomna i kyrkan om de vill. Jag kan självklart ta en diskussion om någon vill det, annars tror jag att vårt värdpar som tar emot osa är rätt duktiga på att argumentera å våra vägnar.

• 11 augusti

Jag har varit helt insnöad på en Schalinsring som heter 407-5 med 5 stenar. Förlovningsringen är 4 mm, slät i rött guld.
    Nu börjar jag tveka - det kanske är snyggare med en ring typ en som finns på www.tcol.se med stenar runt hela ringen som är nedsänkta, eller en med 7 stenar? Jag är inte för alltför mycket bling-bling. Hur i friden ska man kunna välja rätt ring?

• 11 augusti

maochjo:
    Tack för tipset. Det är lite den känslan jag har, men det är alltid bra att höra från andra också.

• 11 augusti

- Brudklänning inköpt och lämnad hos mamma.
    - Kyrka och festlokal bokad
    - Frisör bokad
    - Nya förlovningsringar köpta och hämtade
    - Näbbklänningar på g hos sömmerska
    - Meny och cateringfirma klar
    - Fotograf
    - Transport från kyrkan (häst o vagn)
    - Inbjudningar skickade

Vårt största problem just nu är musiken. Både vårt första och andrahandsval som solister har tackat nej. Den första för egna utlandsresan och den andra pga broders bröllop.... Vi har även gått bet på vårt förstahandsval på musik för kvällen. Här kommer vi att lägga mycket energi denna vecka. Skulle gärna vilja ha det klart omg.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2