Inlägg från: poppupp |Visa alla inlägg
  • poppupp

11 augusti 2007 del 2

Hej!

Här är en till som gifter sig den 11/8! Måste bara säga att texten till den blomstertid nu kommer som Lilla Li skrivit in var verkligen jättefin, har aldrig hört den förut. Var har du fått tag på den?

För vår del är det mycket med inbjudningarna just nu, väntar på att vår beställning ska komma (som skulle varit här i fredags...).

• poppupp

Vi gifter oss i en kyrka utanför Falun. Ja, för vår del är det inbjudningskorten som gäller just nu... Håller på att fundera över sånger till vigseln, önskelista och grejar med en hemsida som snart ska göra premiär på nätet!
    Annars är kyrka och festlokal bokad sen länge, våra kläder är fixade, tärnornas klänningar ska sys, fotograf och frisör är bokad... Säkert mer, har inte koll på allt längre, är ju så mycket som ska göras!

Lilla Li: Vad är minihippa? Trevligt lät det iaf...!

• poppupp

Cameline:
    Fina skor! De såg sköna ut. Vad har du för färg på klänningen?

• poppupp

Cameline:
    Då kommer nog skorna att passa perfekt till klänningen!! Själv hade jag hört så mycket om hur svårt det var att hitta vita skor, att jag köpte på mig två par på rean förra sommaren... Så jag får väl hålla mig till dem... :-P

• poppupp

Cameline:
    Min klänning är helvit, ganska långt släp, axelbandslös och en hel del broderier! Ena paret skor är vita med remmar, de andra är ett par riktiga "brudskor", spetsiga, hel tå och stöd för hälen...
    Ja precis, och skorna kommer ju inte att synas speciellt mycket, inte om man har hellång klänning iaf... Har du någon bild på din klänning?
    Hur går det för er med alla planer?

• poppupp

Cameline:

Vacker klänning!
    Här är min: tinypic.com/view.php

Lilla Li:
    Okej, men kanske var trevligt ändå...?!

Ojoj, ska man behöva bry sig om tånaglarna också?! Så mycket att tänka på alltså...

Någon som har några bra idéer på vad man kan gravera i ringen förutom namn och datum?

• poppupp

Cameline: Ja, det var därför jag köpte den...! Men inga handskar ska jag ha, dock en kort slöja...

Vet du hur du ska ha håret?

Hmm, en symbol har jag inte ens tänkt på, vi hade tänkt ha något skrivet... Tåls att funderas på...!

• poppupp

Cameline: Ja, det tror jag med... dessutom verkar det mest opraktiskt, vet inte hur vanligt det är med handskar nu för tiden, men det är sällan man hör om någon som har det?!
    Och håret sen... Vet inte alls vad jag ska göra med det... Jag färgar mitt hår, typ mörkblont... Egentligen vill jag inte ha det utsläppt alls, för det blir så otroligt varmt med hår i nacken. Samtidigt tycker min blivande att det är väldigt fint med utsläppt, eller halvt uppsatt med lockar så vi får se... Ska man se till sig själv eller honom i första hand?! Jag har bokat frisör men inte varit där och träffat henne. Eftersom jag bor i Lule och ska gifta mig i Falun blir det inte så ofta man är där. Men till sommaren "flyttar jag hem" till Falun så får man väl rådgöra med dem...
    Har du några bra bilder på frisyrer som du funderar på eller?

Lilla Li: Vi har också tänkt bestämma graveringen i varandras ringer (min blivande ska också ha en två ringar), tycker också att det är en rolig idé, bara man hittar någon bra...

• poppupp

Whii, nu finns det ingen återvändo, inbjudningarna är ÄNTLIGEN skickade!!

• poppupp

Lucy_: Ja, känns skönt att ha fått iväg dem nu! Varför har du börjat vela om klänningen? Vad ska du ha för någon? Har du köpt?

Lilla Li: Hmm, segt när man inte räknat med det... Men men, det är mycket oväntat som dyker upp när det gäller det här med bröllop, man kanske lär sig nångång?! :)

• poppupp

Lilla Li: Billigare är bra!!

Lucy_: Vad är det för klänning du har köpt? *nyfiken*

Vi har grejat med vår hemsida ikväll, och nu är den nog snart klar för lansering!!

• poppupp

Grubblare: haha, jag har ju precis gjort det! :-P Ses ikväll...

Lucy_: Okej, har aldrig varit där tror jag. Är den också lång och smal eller?

• poppupp

Ja, vi får alla hålla tummarna för riktigt fint väder!! Dock inte för varmt, inte med de kläderna...

Vad är på tapeten att fixa med nu?

• poppupp

100 dagar?? Ojoj, låter inte så mycket... Fast egentligen, det är ju ganska många dagar...

mammaK: Jag är klar med det mesta, har inte heller underkläder dock, vet inte vad man ska slå till med... Var och kikade lite på stan men där fanns det inte mycket kul. Någon som har nån idé på nåt bra ställe man kan beställa ifrån? Bra, snyggt men inte alltför dyrt...?

• poppupp

Lilla Li: Vilken bra idé, jättesöta bilder! Något förslag på någon rosa frukt? Eller brun...?

• poppupp

Lill Li: Hehe, bra idé, ska kolla upp det iaf!

• poppupp

madlin, mammaK: Vilka bra tips! Ska ni ha dem i en väska som ni kommer ha, eller ska någon annan ta hand om sakerna tills ni behöver dem?

• poppupp

madlin: vilken otroligt kul idé!! Aldrig hört talas om men det är värt att fundera över! Min blivande kommer bli tokig...

• poppupp

Håller med mammaK, vilka fina klänningar ni ska ha!!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2