Inlägg från: malle_1 |Visa alla inlägg
  • malle_1

11 augusti 2007 del 2

Kakan 07, instämmer helt och fullt har nästan haft planeringsuppehåll i tre-fyra månader och helt plötsligt finns det en del att göra!!

Träffade prästen igår (också kvinna) och det kändes bra..

Största stressfaktorn nu är att hinna gå ner de kilon som jag har föresatt mig samt få klart festprogrammet och få det bra.

Funderar även på någonslags bildpresentation av gästerna på datorn..

• malle_1

Ghhaa.. mindre än tre månader kvar och det käns som om jag börjar tivla på alla mina val (utom som tur är min blivande man).

Varför valde jag en klänning med släp?

Min självklara vackert uppsatta knut - vore det inte häftigare med löshår och lockar?

osv...

• malle_1

Nej det är nog det som är det värsta - det finns fortfarande tid att ändra - typ allt utom fest och kyrka...

Jag har aldrig känt mig så otroligt velig som nu.

Kul att träffa prästen - ett tips är att tänka efter innan vad ni verkligen vill ha svar på känner att jag kom på rätt mycket när hon gått (nu har hon ju inte flytt landet så jag kan fortfarande fråga men ändå..)

• malle_1

sussen 2007:

helt sant!! Värdsliga ting skall sätta upp en lapp på toaletten om det

• malle_1

Jag hade inte tänkt på det innan prästen frågade i måndags (kände mig rätt dum) men någon slags text skall läsas bibeltext eller dikt eller annars fin text men jag har inte kommit på vad ännu. Skall ni?

• malle_1

mammaK: låter som ni har tjusigt sängöverkast

Min präst sade att hon gärna såg att någon annan än hon läste något för att inte tröttna på sin egen röst.

Funderar på att be Ms morfar läsa en kort bibeltext om kärlek..

• malle_1

Ett annat tips innan prästen kommer är att kolla igenom akten i en psalmbok (finns ju därbak) och fundera lite själv innan på de olika momenten..

• malle_1

Åhh.. vad fin ElenaMaria! VARFÖR köpte jag inte en tvådelad med stor kjol

• malle_1

11 augusti: mycket nojjor blir det. Vad gäller dukarna är det ju väldigt stor skilnad på olika pappdukar, en del är jättefina.

• malle_1

ElenaMaria:

har köpt den här:

www.kjolesalongen.no/atelier_429.html

men är än så länge för rund om rumpan för att den skall vara bekväm så jag fattar inte att när jag hade chansen inte tog en härlig stor kjol. Skall gå ner ett par kilo så ordnar det sig nog..

• malle_1

Tack nu skall jag bara få ner min rumpa i den... skall nog gå bra

• malle_1

Cameline: oj! Den var ju också jättefin!!

Tänk vad många vackra klänningar det finns. Synd att man inte går på bal titt som tätt..

• malle_1

Hihi.. jo det är en sak att stå blickstilla framför spegeln men man vill ju kunna andas och röra sig också - och tom sitta

För mig handlar det om typ två kilo som jag rätt nyligen har gått upp som gör skillnaden mellan bekväm och inte.

• malle_1

Jag skall äta hur mycket jag vill men inte precis vad som helst och skippa godis och chips och sånt.

Har börjat gå till jobbet (50min) så det känns som lagom träning.

Att simma är ju bra det gjorde jag förut. Otroligt avslappnande.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2