Inlägg från: 11 augusti |Visa alla inlägg
  • 11 augusti

11 augusti 2007 del 2

Har just haft en träff med värdparet...
    De fixar festprogrammet - det får bli en överaskning för oss. Spännande.
    De har också meddelat att de kommer att ordna städandet av festlokalen dagen efter. Tack och lov. Det känns skönt att komma hem från hotellet och veta att allt är ordnat.
    Sitter just nu och lyssnar till "ett liv för mig" med The real group - åååå vad den är fin. Måste lyssna av mig så att jag minskar tårflödet i kyrkan...

• 11 augusti

Hörrni 11-augustibrudar!

Vilka psalmer väljer ni i kyrkan i augusti? De rena sommarpsalmerna som t ex "en vänlig grönskas rika dräkt" tycker jag är mer försommar eller sommarpsalm. Augusti känns lite som mot höst även om sommaren är kvar.

• 11 augusti

Lilla Li:
    Det låter som en bra idé. Har du texten på denna, kanske måste ha den med i vigselprogrammet om den inte finns i psalmboken?

• 11 augusti

Lilla Li:

Tack. Jag ska ta hem den till m2b så att han får kolla om detta kan vara ett alternativ.

• 11 augusti

Å herregud.... Jag har just bokat om min tid hos frisören på bröllopsdagen. Jag hade tid klockan 11 eftersom vigseln är 16. Nu ville fotografen absolut fota innan vigseln, klockan 14 (istället för efter vigseln som vi velat) och det innebar då att frissan ville att vi skulle börja 8,45..... Det blir en låååång dag.

• 11 augusti

Lilla Li:
    De är jätteproffsiga. Ska vara i ett "brudrum" där det serveras bubbel och tilltugg, dessutom vill de att man tar med lunch och passar på att njuta under tiden. Det är därför de vill ha många timmar så att man kan få pauser i det hela. Det ska bli jättekul, trots en tidig start, kan hända att det revideras när jag ska dit i juni för klipp och vi pratar ihop oss om hur det ska se ut.

• 11 augusti

Lilla Li:

Jag har en väninna som jobbar på skönhetssalong. Det lutar åt att hon sminkar mig där och att jag då tar på kläderna där också istället för hos frissan. Frisersalongen erbjuder hela paketet med sminkning också, men jag vill gärna att väninnan gör detta (då kan hon också hålla koll på mig hela kvällen och bättra på vid tillfälle...)

• 11 augusti

Lilla Li:
    Tror att hon sa att det tar ca 3 timmar om man sitter hela tiden. Vi får se när jag ska dit i maj och klippa mig, då kanske jag får mer exakt tidsåtgång. Jag skulle hemskt gärna vilja börja liiite senare och ändå ha tid kvar innan fotograferingen. Men som sagt jag får nog mer exakt information senare.

• 11 augusti

Lilla Li:
    Jag ringde först runt och kollade pris och tidsåtgång med olika frisörer och när jag hittade denna frisör så kände jag att detta var det bästa alternativet, med att bli ompysslad också. Det väger tungt för mig. Det fanns lite billigare ställen, men det skiljde inte så mycket mellan dem och de hade olika saker som ingick i priset. Lycka till!

• 11 augusti

Lilla Li:
    Vad spännande - vad har väckt dina misstankar?

• 11 augusti

Hallå brudar!
    Hur ligger landet? Vad är gjort och vad ska göras? Tiden går så snabbt känner jag... Helst av allt skulle jag vilja vara ledig och bara fixa med allt som jag behöver göra inför bröllopet, men så är det ju inte. Kvällar och helger är det som finns tillgängligt och det gör ju att det drar ut väldigt på allt.

• 11 augusti

Vi skickade våra inbjudningar så att de hade dem på skärtorsdagen. OSA är 11 juni. Har gäster som behöver lång planeringstid så vi skickade ut dem tidigt, med tanke på semester och vissa gästers situationer (helgarbete, ensamstående med barn, etc)

• 11 augusti

Madlin:
    Ta det bara lugnt. Jag tror att man brukar skicka ut inbjudningar närmare vigseldatum, men att man bör skicka några veckor tidigare i semestertider. Osa brukar ofta vara en månad innan vigseldatum.
    Det ordnar sig!

• 11 augusti

MammaK:
    Fin frisyr. Det är ju riktig ågren när man ska hitta en frisyr som är "jag" och samtidigt passa till stilen på klänningen.
    Ska och prata med min frisör i juni, så jag har lite tid på mig - men fram med mer bilder tjejer!! Det är ju kanon med alla bildtips!

Buketten är en annan historia, hittade en tråd med lite bildtips. Fanns några fina där tycker jag.

• 11 augusti

Nu börjar tydligen nojorna även för mig. Drömde i natt om mitt bryderi med dukar. Jag har alltid haft inställningen att vi ska ha linnedukar, men cateringfirman rekommenderar att vi tar det billigare alternativet med pappersdukar (i finare kvalitet) då han menar att man ändå dukar fint och har dekorationer på borden så att dukarna knappt syns...

I min dröm gick jag runt och kände på olika engångsdukar genom små hål i plastförpackningarna - den ena mer prasslig än den andra... Huvva! Ska nog ringa till dukuthyraren och kolla vad det kostar i alla fall tror jag.

• 11 augusti

Malle_1:
    Vilken fantastiskt vacker klänning! Så snyggt draperad.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 2