11 augusti 2007 del 2
Tack!
Nej, jag är inte florist och det här var mitt allra första försök. Så jag tror det blir finnemang på bröllopsdagen!
Jag kände att jag inet ville lägga ner 1500-2000kr på en bukett så därför provade jag själv.
Tack!
Nej, jag är inte florist och det här var mitt allra första försök. Så jag tror det blir finnemang på bröllopsdagen!
Jag kände att jag inet ville lägga ner 1500-2000kr på en bukett så därför provade jag själv.
Hej tjejer!
Nu har jag varit borta ett tag. Först var det påsk och sen har min c-uppsats tagit all tid. Men nu händer det grejer!
* Hindersprövningen skickas in imorgon
* Tiaran jag köpt på Ebay kom i fredags och är jättefin!
* Klänningen får jag hem med min släkting på tisdag!
* Min tärna, som förut visat ett väldigt svalt intresse, har plötsligt blivit den där tärnan jag drömt om som bryr sig och frågar och vill vara med!
Det känns verkligen jättehärligt!
Vad är era nästa steg i planeringen? Vi tycker det känns lite som stiltje just nu. Eller är det något vi missar?!
Vad är erat projekt just nu?
Nu är klänningen här!!!
Provade hela stassen idag - klänning, skor, tiara och slöja. Det blir verkligen toppen!
Glädjande var att klacken på skorna var perfekt höjd så klänningen behöver inte sys upp en millimeter. Dock var klänningen till min stora förvåning för stor över bysten (klänningen jag provade här i butik av samma storlek satt som en smäck!), så jag behöver sy in den.. I övrigt var allt som en dröm!!
Är det någon av er tjejer från Stockholm som har tips på en bra sömmerska jag vågar lämna klänningen till?
Camelin,
jag har bokat en tjej som kommer hem till oss och fixar mitt hår och make. Dessutom kommer hon fixa tärnan och även min mammas hår.
Känns väldigt bekvämt att slippa åka någonstans.
Hur gör du själv?
Jag har några varianter på samma modell som jag väljer mellan.
tinypic.com/view.php
tinypic.com/view.php
tinypic.com/view.php
tinypic.com/view.php
tinypic.com/view.php
Om du har bilden på datorn och inte på någon hemsida kan du gå in på www.tinypic.com och ladda upp bilden så får du en tillfällig webbadress till den (precis så som jag gjort ovan med frisyrbilderna).
Härligt sommrig och romantisk frisyr!
Håller med Cameline!
Det är dåligt på OSA-fronten hos oss. Bara 3 "sällskap" utanför familjen har än så länge hört av sig till oss och tackat ja. Nu skickade vi ju ut inbjudningarna tidigt just för att folk skulle ha tid att bestämma sig, men det känns ändå lite trist faktiskt..
Vigselprogrammet har jag påtat ihop, så det är i princip klart. Ska bara fylla i psalmer och så när vi vet sånt.
Menyn skriver vi i festprogrammet och placeringskort har vi inte bestämt ännu... Det finns så mycket fint!
Hur gör ni Cameline?
Hej brudar!
Jag tycker att det känns som ganska lugnt i planerandet just nu. Vad är det ni pysslar med?
Jag har:
* lämnat in klänningen för omsömnad
* inbjudningarna är skickade och svaren börjar komma
* alla tillbehör utom underkläder är fixade till mig
* ringen är beställd (idag!!)
* har haft möte med personalen på lokalen och gått igenom dagen/kvällen
* Ska träffa make up- och hårtjejen om två veckor
* det mesta av drycken är inhandlad
Ja, vad mer är det att göra nu?!
Jo, vi har ordnat med en ny solist till kyrkan (eftersom den förra plötsligt ville ha hutlöst betalt)!
Vi har inte fått särskilt många svar på vår inbjudan. Skickade dem för 4 veckor sedan och har OSA 15 juni, så det är ju ett tag kvar.
Men än så länge är det (förutom familjen) bara ca 5 sällskap som svarat ja och 4 sällskap har tackat nej, av 48 utskickade inbjudningar.
Idag firar vi 2 år som förlovade och det känns verkligen spännande med 99 dagar kvar till bröllopet!!
Ha en toppenhelg, nu drar vi till landet!
Cameline - GRATTTIS!!!!
(Jag går upp med min C-uppsats om 4 veckor..!)
Ja, 3 månader... tänka sig! Jag börjar bli rätt pirrig nu när allt sådant där som jag sagt "Äh, det tar jag när det närmar sig" faktiskt börjar närma sig!
Jag var och gjorde min provuppsättning i onsdags! Tidigt, jag vet, men jag ville vara säker på att allt blev bra. Och det blev det!! Är jättenöjd och glad!
Här är några bilder från uppsättningen. Den gjordes ju ganska slarvigt och mest för att jag ändå skulle få en idé om hur det blir.
i10.tinypic.com/61xkgol.jpg
i10.tinypic.com/66jqgjc.jpg
i1.tinypic.com/6hd8iuu.jpg
Och så sminkade hon mig också:
i5.tinypic.com/4yr91lg.jpg
Jag blev jättenöjd, ser precis så naturligt snyggt ut som jag vill!
Tack!
Kanske ska tillägga att det ljusa håret är löshår, som ska vara i samma färg som mitt hår. Inga slingor alltså.
Cameline, varför får du ingen provuppsättning??
mammaK, tack! Vad har du för tankar om din frisyr? Vet du hur du vill ha det?
mammaK, jättefint!! Ser underbart sommrigt ut! Har du tänkt ha blommor i också, eller pärlor eller något annat?
Hur gör ni med bukett tjejer? Har ni bestämt er?
Jaha tjejer! Vad händer i era planeringar nu?
Jag tycker att alltign plötsligt känns så otroligt nära! Alla småsaker som ska fixas som alltid känts så långt borta behöver plötsligt vår uppmärksamhet.
Ikväll tänkte vi i alla fall gå till kyrkan vi ska vigas i. "Vår" präst (som vi aldrig träffat) ska nämligen hålla mässa och vi tänkte få oss en titt på henne.
Och så ska "vår" kantor spela, så honom ska vi träffa också och ge noter till de solosånger vi vill att han ackompanjerar. Har pratat med honom i telefon och tyckte han verkade toppen, så det ska bli kul att träffa honom också!
Utöver det... ja, vi fnular på gästpresentationerna, har påbörjat någon sorts spellista för iPoden till kvällen, ska börja fundera på toastmadamernas uppdrag - vad ska vi lägga över på dem, vad förväntar vi oss osv.
Och så är det underklädesproblemet... tycker det är jättesvårt att hitta bh:ar som både är snygga och sitter bra. Måste ju ha axelbandslöst.. Några tips?
Usch tjejer. Jag känner igen mig jättemycket i velandet. Klänningen som alltid varit 100% rätt börjar jag nu fundera över... ska jag kanske ha underkjol ändå, borde jag inte tagit en med axelband/halterneck, snörning i ryggen är ju sååå fint och dessutom smickrande för midjan... Suck..
Funderar på håret också - blir det verkligen bra med den där knuten, är det jag? Ska jag inte ha en lös halvuppsättning som är lite mer romantisk?
Tror jag blir galen...
Sandymoon,
jag har beställt och fått hem min ring. tinypic.com/view.php
Min förlovningsring är 5 mm och vigselringen 3,5. Stenen sitter infattad på vigselringen.
Är jättenöjd!! Ren, enkel och snygg - precis som jag vill ha det! (motar stenhårt bort tankarna på alla andra fantastiskt vackra ringar som finns och intalar mig att det här var den enda rätta för mig! )