11 augusti 2007 del 2
mammaK: Har tjuvkikat lite på mailen vi gav vår bestman (han tar emot svaren). Där har vi fått svar från 3 pers. Vet inte om några ringt också. Det har gått en månad sen vi skickade ut inbjudningarna, en månad kvar.
mammaK: Har tjuvkikat lite på mailen vi gav vår bestman (han tar emot svaren). Där har vi fått svar från 3 pers. Vet inte om några ringt också. Det har gått en månad sen vi skickade ut inbjudningarna, en månad kvar.
mammaK: Beror ju helt på era gäster och på hur mycket tid ni vill ha till att planera. Vi ville ha så mycket tid som möjligt på oss till att fixa med bordsplacering och gästrim, och vi vill ha in svaren innan semestern. :)
Kom på idag att jag nog inte vill ha festprogrammen som placeringskort. Istället funderar jag på att ta en jordgubbe (eller annan röd frukt som passar på sommaren - har ni några idéer?), skriva ut personens namn på en pappersremsa och fästa den i jordgubben med en knappnål med vitt huvud. :) Vad tror ni om det? À la bild nr 4 på den här sidan: www.moreof.se/dukningstips.html
madlin: Ja jag tyckte det såg fint ut. Vad tror du man kan använda för frukt? Jordgubbe funkar ju, men det lär ju färga av sig på pappret...
madlin: Sant. Eller nån slags laminering. Bra idé! :)
Popupp: Kanske passionsfrukter? Riskerar väl att bli lite kladdigt och de är inte jättesnygga om man inte öppnar dem... Men de är ju både lite rosa och bruna. Och passion - passande! :D
Igår preliminärbokade vi en fotograf. Han ska maila bilder till mig så vi kan se vad han gjort tidigare, men han jobbar som reklamfotograf så jag tvivlar inte på att det blir bra! 2000 kr för 2 timmar och då får vi alla bilder högupplösta. Sketabra! *nöjd* :D
Måste ringa PRV idag och se hur det går med min sambos namnbyte. Först när det är färdigt kan vi skicka efter hindersprövningen...
mammaK: Vi byter båda namn till ett gammalt släktnamn. Då är det så. :) Så han måste byta namn innan vi gifter oss för att jag ska få det gratis. Och på hindersprövningen måste ju hans nya efternamn stå, så vi får vänta tills det är färdigt.
Min bukett kommer jag få från floristen på min sambos jobb. Har inte pratat med honom om corsage, men jag tror han vill ha det till sin frockcoat. Tärnan och bestman kommer nog inte ha några blommor.
Kakan -07: Jag köpte min behå på www.freebra.se. Min klänningen är axelbandslös men även såpass låg i ryggen att en vanlig axelbandslös behå hade synts i ryggen. Funkar perfekt med den här nya behån! Själv kommer jag byta om till snygga underkläder först inför natten så det var inte viktigt att min behå under dagen är snygg, men de har faktiskt vita freebra's med spets på som är riktigt söta! :)
Vi behöver boka bröllopsresa (omgående eftersom vi hörde att platserna dit vi vill börjar ta slut på flygen!), hotell för bröllopsnatten, fixa hans kläder och bestämma oss för tårta. I övrigt är det mesta fixat just nu. Men det är ju alltid småsaker man behöver fundera på också... Mycket att tänka på!
Usch jag hade en mardröm i natt.
Det var bröllopsdagen. Jag hade på mig en supertajt klänning, tajt hela vägen ner till fötterna. Den var i guldlamétyg - inte alls vad jag ville ha! Och släpet var smalt och kort, såg mest ut som en släpande svans. Okej, tänkte jag - men jag är säkert ganska fin ändå.
Så kom inte någon av mina gäster. Bara min sambos släkt och vänner kom. Jag blev jätteledsen, men tänkte att det är inte hela världen. Det viktigaste är att vi gifter oss.
Men så kom nådastöten. Guldsmeden hade inte blivit klar med ringen! Så jag fick ha en tillfällig ring med tre gigantiska utskjutande stenar som bara såg helt förfärlig ut. Bara tanken att behöva gå med denna i ett par dagar och sedan behöva byta ring till den rätta, men att den rätta då inte var helt rätt ändå eftersom jag inte fått den vid vigseln...
Vaknade helt kallsvettig!