Gå ner i vikt.???
(varning detta blir lååångt)
Tänkte jag skulle försöka blanda mig i diskussionen lite. Visserligen håller jag med föregående talare att det bästa är att ändra livsstil, men du frågade om dina piller, så jag tänkte jag skulle försöka hjälpa till.
JAg jobbar som apotekare och gjorde lite efterforskning på pillrena du köpte i Thailand. De innehåller samma substans som Reductil, som vi säljer i Sverige. Som jag ser det finns det några peoblem med att man ska ta dem på egen hand: Dels har du INGEN som helst aning om de piller du har köpt verkligen innehåller det som står på förpackningen. JAg tror att det är upp emot 80% av piller som säljs sådär i Thailand är skräp, även om det står ett seriöst namn på. Men den viktiaste orsaken att inte ta medicinen är din hälsa. Det finns skäl till att medicinen är receptbelagd i Sverige, det krävs kontroller av blodtryck, njurar och hjärta bland annat, plus att om man har någon som helst historia av psykiska besvär är det stor risk att dessa återkommer...
Lindza... Mitt förslag är att du pratar med din husläkare (eller annan läkare), och via denne får utskrivet medicinen. Plus att du då kanske kan få hjälp att kontakta en dietist eller dylikt. Börja INTE ta medicinen innan du har gått igenom en ordentlig hälsokontroll, nog för att vi vill vara smala brudar, men helst av allt vill vi vara FRISKA brudar :D Lycka till, o hör gärna av dig om du har mer frågor!