Stockholm Norrort
Hej tjejer!
Hur många är vi som gifter oss i Norrort i sommar?
Själv gifter jag mig i Vallentuna (Frösunda kyrka) 21/7!
Tänkte att vi kunde dela med oss av våra tips och erfarenheter här!
Hej tjejer!
Hur många är vi som gifter oss i Norrort i sommar?
Själv gifter jag mig i Vallentuna (Frösunda kyrka) 21/7!
Tänkte att vi kunde dela med oss av våra tips och erfarenheter här!
Vad kul att några har svarat! :)
Hur går det med er planering? Har ni hittat någon bra stans att köpa tårta från? Jag var helt inne på att köpa från cake&design i Vallentuna, men de har semesterstängt när vi gifter oss så jag måste börja kolla på andra alternativ... Lite svårt när man bor en bit bort (jag bor i Skåne), man vill ju testa tårtorna först! :D
leca, kommer du från Vallentunatrakten?
hm... "i sommar" varför skrev jag det?? :O Här är alla välkomna! Oavsett årstid! Jag är så insnöad på mig själv så det var nog därför jag skrev sommar... Hm... Bridezilla varning?
Haha! Vad bra då! :D
Sigma bageri och konditori och tårtverkstan uppskrivet på listan! Tack!
Japp! Det är antagligen den klänningen jag ska ha! Tycker att den är så vacker! Gillar också axelbanden jättemycket! Såg nån som sålde den på blocket, fast i Maggie Sottero original, utan de fina axelbanden!
Vi hade tänkt åka och kolla på klänningar idag, men sambon har fått nåt skräp i ögat så han kan knappt öppna det... :( Jag har suttit i telefonkö till sjukvårdsupplysningen och vårdcentralen i 50 minuter nu... *suck* Åh! Nu fick jag äntligen nummer ett!
MissyPink
Jättefin klänning!!
Min tilltänkta klänning finns att beskåda på home.gamman.se/helena-mattias .
A:s babe! Åh vad roligt att du också funnit denna fantastiska klänning! Har du fått hem den också? Vad spännande!
Pruppa! Jag tror att den blir jättefin i vinrött! Gillade inte det babyblå så mycket, men vinrött är världens finaste färg!
Jag funderar på att ha korsettbanden i min klänning i vinrött... Tänkte beställa till det (alltså, vita också, men ett extra band som är vinrött) så får jag se hur det ser ut!
Mysigt! Nu är det inte såå länge kvar tills du får ha den på dig en hel dag! Har din blivande sett den?
Hade du provat nåt liknande innan du köpte den? Jag är lite osäker på om den är den bästa modellen för mig... Ja, den är ju verkligen inte alls fel, men halterneck var så fint på mig så jag skulle vilja jämföra... Men jag tror att den blir jättefin på mig.. :D
Åh! Vad snäll du är! Provar jättejättegärna din om vi lyckas fixa med det innan jag måste beställa min! Vad är det för storlek på den? Ja, jag bor i Skåne men både jag och m2b kommer från Norrort, han Vallentuna och jag Danderyd. Danderyds kyrka är (enligt min mening) tråkig och ligger fult. Därför blir det Vallentuna. Vi har våra familjer och de flesta vännerna där så vi åker upp en del. Vi har bott nere i skåne i 3,5 år, men det känns ändå självklart att vi gifter oss "hemma" i Stockholm.
A:s babe! Det låter helt perfekt! Jag har 38-40 själv! Jag ska upp till Stockholm redan nästa helg (9-11/3), men jag förstår om du inte vill låta mig prova den innan du hunnit gifta dig i den!
Jag håller på att bli tokig på min j-vla mail som inte funkar! Just nu kommer jag inte ens in på sidan och igår kom jag in nån gång men kunde inte logga in... Vet att det är fler som har samma problem där just nu. Jag som ska maila en DJ och diskutera priset lite... *suck*
Oj vilken häftig klänning!! Så elegant!!
Hej igen!
Jag är så frustrerad! Min mail kommer inte funka förrän på måndag igen! Jaja, jag får försöka surfa runt och hitta den bästa DJ:n den vägen nu... Vad har ni andra för DJ? Eller har ni band? Eller bara en vanlig stereo?
A:s babe, har du köpt en underkjol till klänningen förresten? Hur ser den ut i så fall? Är det ringar i den?
Hej igen tjejer!
Det går så upp och ner i min planering! Igår fick jag vet att tårtverkstan i Täby har semesterstängt när vi gifter oss, och det var reservstället! Ställe nummer ett (Cake and Design eller vad det heter, i Vallentuna) har också stängt. Sen ringde jag cateringen vi har valt idag (Flygande köket i Åkersberga) och de har också semseterstängt då. Så när jag kom hem nu i eftermiddags var allt skit... Solisten har inte hört av sig, jag har inte kunnat maila DJn, frisören har inte hört av sig och jag vet ingen bra florist.
Sen gjorde jag ett ryck! Har bokat tårtan på chokladfabriken, som inte har stängt - jippie :D, har mailat DJn (mailen är hel igen! hurra! :D), har hittat en florist som jag ska åka till på lördag, har hittat en reservfrisör (kanske, ska ringa igen imorrn och prata med den rätta tjejen också :)), fick mail från solisten med positivt besked och har kanske hittat en ny catering!
Pust! Äntligen! :D Säger som Petter: "Det går bra nu, kompis, det går bra nu" och "vinden har vänt, det är min tur nu"... Inte för att jag lyssnar så mycket på Petter, men det sätter sig... :D
Jag ska beställa min klänning nu! Känner mer och mer att jag vill ha den! (Föll iofs för en Asperaklänning i lördags, men den kostar 8000:-...) Jag väntar bara på lite tips i kinaklänningstråden innan jag beställer! Hoppas jag blir lika nöjd med min som A:s babe är med sin! :D
Musiken är viktig för min m2b så vi bestämde ganska tidigt att vi ska ha en "riktig" DJ.
Tjohoo! Jag är inne i ett lyckorus just nu! M2b är i Italien så jag har bara BT att ta ut det på!
iiiiiiiiiiiiiiiiiiih! :D:D:D JAG SKA GIFTA MIG!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D::D
Hej igen tjejer!
Visst är det fin min klänning?! :D Tack för länken pruppa! Har sett den där förut och funderat över priset... men det blir nog en från 1koo ändå... :D
Solisten är en ung tjej (vet inte hur gammal exakt) som sjunger i svärmors kör och som går på någon musikteaterutbildning just nu. Vet inte så mycket om henne mer än att hon är trevlig via mail och att hon sjunger jättefint enligt svärmor.
Lyckoruset håller i sig fortfarande, trots att jag suttit med nationella prov i en timma... (Jag är lärare i en femma).
Hej på er!
Jag har varit uppe i sthlm i helgen och varit på dop i Vallentuna. Mycket trevligt men prästen var inte alls bra! Han får inte viga oss! Och jag är lite orolig för att det ska bli han... Ja, alltså, blir det han letar jag reda på en annan präst själv, så är det bara... Vet ni någon bra präst i norrort? Jag kommer höra med en präst i Danderyd som har jobbat med ungdomsverksamheten där om det blir så, men om inte han kan vill jag ha andra tips!
I lördags morse var jag och mamsen och beställde brudbuketten! Det blir nog bra tror jag!
Fick en skiva på posten idag! Det är vår solist som har skickat tre låtar där hon sjunger! Jag tycker hon sjunger superfint! Så skönt när allt bara funkar! :)
Åh! Har vallentuna gjort klart schemat nu? Eller är det bara just den kyrkan? Jag ringde och frågade för nån vecka sen och då sa de att det skulle dröja innan det var klart! Ska nog ringa på lunchen imorrn eller nåt! :)
Känner du till den prästen ni får?
åh! Ska genast gå in i kinaklänningstråden och läsa om den! :D
Jag ringde pastorsexpeditionen idag och de har inte prästschemat klart för sommaren än. Men hon skrev en liten notering om den prästen som jag inte kan tänka mig.. :) Schemat skulle kanske bli klart i slutet av mars!
Hallå tjejer! Har ni somnat? :D
Jag har bokat catering idag! :) Äntligen! Alldeles Catering i Sollentuna blev det! Någon som hört talas om dem innan? alldeles.se/index.htm
Hej tjejer!
Tänkte att jag skulle berätta att vi har bytt catering.... Jag fick jättebra bemötande av alldeles catering, men de drog sig ur... :( Jag har i alla fall lyckats fixa en annan catering via kontakter... Så det blir nog bra ändå!
Min fina kinaklänning har kommit! Den passar jättebra och är sååå fin! Bilder finns på home.gamman.se/helena-mattias/
Hej!
Solen, du har mail!
Vi var uppe i sthlm i helgen och smakade tårta, kollade på festlokalen och i kyrkan. Allting känns jättebra nu! Vet bara inte hur vi ska lösa det med att komma ut efter gästerna ur kyrkan... Vi får väl springa upp på läktaren eller klättra in genom ett fönster... :D
Tårtan var helsmaskig men vi hade lätt att bestämma oss för vilken vi skulle ha! :D