Inlägg från: mrsfiffin |Visa alla inlägg
  • mrsfiffin

Dalabrudar 2007 del 3

Vi postade våra så att folk fick dem på alla hjärtans dag. Hälften har redan svarat trots att vi har osa 10 maj! Jätteroligt när folk ringer/skriver och tackar ja! Alla är så positiva och överlyckliga över sina inbjudningar. Jag har pratat med ett par vänner som jag inte sett sedan gymnasiet (10 år sedan)!!

Det är bara två personer som än så länge inte kan komma och det är tyvärr marschalken och hans tjej. Men det har vi vetat ett tag; de ska nämligen ha sitt första barn dagen innan!! Jätteskoj, men synd för oss.

• mrsfiffin

Vi ska ha en traditionell judiskt vigsel (med svenska inslag)eftersom min m2b är jude. Eftersom jag inte kommer att konvertera så får vi inte gifta oss i synagoga och ingen av oss vill gifta sig kyrkligt.

Så i förrgår träffade vår eventuella vigselförrättare. En vän till m2b:s familj som har ansökt om vigseltillstånd för att få viga oss i både traditionellt judisk och juridiskt giltig mening. Om det inte går igenom så kanske vi måste ha en vigselförrättare till som kan sköta den juridiska delen. I så fall kommer vi alltså ha två förrättare (en judisk och en borgerlig).

Lurigt det där, men spännande!

• mrsfiffin

Usch vad besviken jag skulle bli om min kompis snott "min" låt... känns så onödigt också; det finns ju en del låtar att välja bland.

Jo angående inbjudningarna så skickade vi våra för två veckor sedan och gifter oss 30 juni ( alltså mer än 4 månader innan). Bra att skicka iväg dem innan folk bokar semesterdagar. (Beror dock lite på var och när man har sitt bröllop tycker jag).

• mrsfiffin

Ha, ha, ha vilken rolig miss MissTess! :)

Nu är det bara drygt 3 månader kvar till vår stora dag! Tiden går superfort.

Vi flyttar 4 veckor innan bröllopet till en lägenhet som vi skrev kontrakt på för 15 månader sedan (ett nybygge)...så det är mycket kul som ska ske i juni!!!

I lördags var jag och tärnan på sminkning på Make up store. Jag köpte produkter för 1200 kr; skitroligt. Man blir såååå fin när man använder bra produkter och lär sig lite tekniker för att framhäva sina fördelaktiga drag ;)Nu gäller det att öva duktigt på brudmakeupen. Grönt och guld blir det!

• mrsfiffin

Hej alla!

I påskhelgen har vi varit hos floristen. Vi valde, efter tips från någon här på forumet, Iris blomsterhandel i Avesta och vi är jättenöjda!

Vi fick hjälp av en ung tjej som hade många förslag, men samtidigt var lyhörd för våra önskemål.

Brudbuketten kommer att vara lite "busig" och dropformad med bl.a. vita rosor och vita fresia. Det kommer bli superfint. Sen beställde vi ett gäng bordsdekorationer, tärnbukett och corsage samt bad om att få allt levererat till lokalen. Jag tror vi hamnar på ca 3000 kr för allting. Det tycker jag känns riktigt bra! Här i Stockholm skulle det garanterat blivit dyrare. Superfin service fick vi!

Känns underbart att det är mindre än 3 månader kvar nu. Har allt under kontroll och är inte ett dugg stressad. Vi gifter oss 30 juni. Hur lång tid är det kvar för er?

• mrsfiffin

Dalabrud-07:
    "brudlasse" var det den fina smidda "bordsbågen" med två hjärtan i mitten och två armar (ca 1 meter lång)...låter skumt när jag förklarar, men om det är den som kallas brudlasse så förstår du säkert. Vi har i alla fall bokat en sån. Den var jättevacker!

• mrsfiffin

Dalabrud-07: Japp, de ska dekorera den i samma stuk som de övriga bordsdekorationerna. Kommer bli riktigt fint!

Trevligt med brudskor för 400 kr! Gratulerar! ;)

• mrsfiffin

Igår fick jag äntligen tag i en vigselförrättare till vår vigsel den 30 juni! Vi har, som jag tidigare berättat, en vän till min m2b:s pappa som har ansökt om juridisk vigselrätt, men han har inte fått något svar från kommunen ännu. Vi har i alla fall en back-up nu, som kan rycka in och sköta själva "tager du - delen". SKÖNT! Man vill ju inte bara gifta sig på låtsas...

• mrsfiffin

Välkommen hit!

Hur går det med planerna??

Vi gifter oss 30/6 och allt förutom detaljerna är fixade; men det är väl det som tar mest tid kan jag tro... ;)

• mrsfiffin

Igår tog vi en sväng upp till Dalarna (vi är ju Stockholmare, så det är 20 mil till Avesta-trakten).

Vi besökte Herrgården för sista gången innan bröllopet och stämde av exakt plats för vigseln, mat, dricka, bordsformationer, tider m.m. Det kändes jättebra! Nu har vi lite detaljer att arbeta fram, men annars är det mesta arrangerat och klart.

Vi var hos floristen också, bara för att kolla av att antalet bordsdekorationer stämde med antalet bord och för att bestämma en tid för leverans till herrgården.

Ringarna är inlämnade för gravering och klänningen är insydd och klar.

Nu är det på riktigt!!! Sååå spännande!

• mrsfiffin

madlin: tja anknytningen är att min m2b har varit i trakterna varenda sommar hela sitt liv (och varannan helg resten av året) samt att vi nu har en egen stuga utanför Hedemora. Men vi har inga släktingar som kommer från Dalarna. Vi gifter oss på Garpenbergs herrgård, där vi också ska ha festen.

Grattis Akvavit! Visst är det kul att få planera sitt bröllop!

• mrsfiffin

Jag har 1 månad och 3,5 vecka kvar (tror jag) och såhär ser läget ut:

*Festprogrammet är under bearbetning, men görs färdigt efter att bordsplaceringen är gjord (för roliga presentationer av gästerna måste platserna vara numrerade i häftet om man ska veta vem som är vem)
    *Vigselprogrammet är snart klart; ska bara få in namnen på våra musiker som kör in- och utmarsch.
    *Noter på utmarschen måste skickas till musikerna.
    *Vi måste bestämma var fika och tårta ska serveras, just nu vet vi inte säkert.
    *Allt är klart med floristen samt hår och smink.
    *Klänningen är färdig, så nu får jag inte dra iväg i vikt (men det har aldrig hänt tidigare så jag är lugn). Andra kläder + skor är inhandlade. Tärnklänningen är hos skräddaren.
    *Ringarna är inlämnade och hämtas i helgen.
    *Tårtan fixar svägerskan och menyn i övrigt är bestämd.
    *Fotografen är bokad och klar, men lite detaljer återstår.
    *Nästan alla har osa:t, tio stycken kvar(med 2 dgr kvar av till slutdatum)
    *Hindersprövningen är klar men namnbytet är inte anmält.
    *Bröllopsresan är bokad och betald.

Tja, ungefär så är läget just nu. Önskar nu bara att de sista gästerna hör av sig, så att man slipper ringa och fråga... Känns lite pinsamt nästan. Hur gör ni med de som inte osa:r i tid??

• mrsfiffin

Grattis farry4u! Er hemsida var fin och ni var jättesnygga! Härligt att se!

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3