Dalabrudar 2007 del 3
Redan en del 3 av tråden - här går det undan.
Jag gifter mig 070707 i St.Skedvi kyrka.
Redan en del 3 av tråden - här går det undan.
Jag gifter mig 070707 i St.Skedvi kyrka.
Jag tog med mig min mamma idag och var och provade kostymer till pojkarna! Dom kommer att bli så stiliga.
Svarta byxor och kavaj, vita skjortor och silvriga västar med en vinröd fluga(lillkillen) och en vinröd plastrong (storkillen) - blir så lika pappa så.
Dom var så himla söta! Inte ett öga kommer att vara torrt i kyrkan när dom två kommer gående!
Fru JB - jo, det går bra. Alla kuvert är skrivna och inbjudningarna kommer från reklamfirman på tisdag eller onsdag, sen ska dom ut!
critan - välkommen hit!
Åh, så praktiskt! I går när jag var och handlade mat hade dom extrapris på Bullens varmkorv! Det hade vi tänkt ha på vickningen. Har ingen aning om hur mycket som går åt, men jag köpte 3 burkar (40 i varje burk x 3 = 120 korvar, det kommer nog inte att räcka, men en bit på väg iallafall).
2007 Bröllop - kan tyvärr inte hjälpa dig, har ingen aning om vad som finns åt det hållet. Har du kollat på eniro på catering?
Miss Tess - vi ska också ha sellnäs planka! Funderar egentligen på Bingotallriken istället.....
Har ni beställt redan? Vi tänkte göra det nästa vecka, det gäller att planera in en dag när sambon är hemma så vi kan åka dit tillsammans.
Miss Tess - vi var först inne på "vanlig" sellnäsplanka, men jag vill inte ha buffé, där man måste gå och hämta sin mat + att jag är rädd för att man liksom står och räknar, 1 avocado till mig, en skinkrulle till dig - fattar du?
Så vi bestämde oss för Bingotallriken istället. Då får varje gäst en egen tallrik med maten upplagd på. Kommer att lägga till lite för mer bröd tror jag.
Ännu en sak att bocka av:
Har ringt och bokat samtal med prästen!
Åh, shit.....
Har ett excelark där jag för in alla summor vi lägger ut inför bröllopet, vet inte om det är sån bra idé, men nu är det så iallafall.....
Räknade ihop lite nu, efter att ha lagt till frimärkena jag köpte idag - 6200:-. På vaddå? Blir alldelens nervös.... Ska det fortsätta rinna iväg på det här viset så kommer vi att gå i konkurs eller nåt....
Då var alla inbjudningar klara att skickas!
Ska lägga dom på lådan i morgon, om jag vågar.... Det blir ju så definitivt helt plötsligt, inget som vi behöver viska om över en kioo te i soffan när barnen somnat, man behöver inte tänka på vad man säger till vem..... Lite tråkigt att det blir så himla offentligt....
Vi har satt osa datum till 1/6.
Hur var det för er efte ni skickat ut inbjudningarna? Vilken respons fick ni? Nu är det ju bara dom närmsta som vet om att vi ska gifta oss, så det kommer (förhoppningsvis) som en överraskning iallafall för 90% av dom bjudna...
critan - här händer det grejer! Kul med kyrkan.
Vi postade våra inbjudningskort i går.... Vågade lägga dom på lådan iallafall
Sitter på jobbet och förväntar mig iallafall två spontana reaktioner när dom hämtar posten, få se om någon ringer