Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

Dalabrudar 2007 del 3

Åh, det är så roligt. Folk har ringt hela helgen och tackat ja, än så länge har ingen tackat nej. En hel del grattis-sms har det också kommit . Roligt att folk uppskattar och bryr sig tycker jag!

• Dalabrud-07

critan - det är lätt hänt att det "springer" i väg. Visst är det skönt att ha kommit en bit på väg?
    Har du hittat någon klänning än?

• Dalabrud-07

critan - känner igen det där med vikten. Jag har gett upp, just nu iallafall. Det får bli som det blir, har iallafall hittat en klänning som jag kan ha nu, går jag ner så får hon väl sy in den då
    Föresten, vill du ha några "gamla" bröllopstidningar? Jag har rensat lite i mitt sängbord och behöver inte alla . Dom är hela, inget klippt i dom. Säg bara till i så fall så löser vi det. Är det inte dags för fika eller middag snart?

• Dalabrud-07

critan - ska till Kupolen i morgon, kan vi ta det då?

• Dalabrud-07

critan - vet inte riktigt, blir nog på em., eller iallafall efter eller runt lunch. Jag kan ju skicka ett sms när jag vet något.

• Dalabrud-07

Suck.....
    Har precis setat och ringt runt till olika bagerier/konditorier för jag och sambon tänkte åka runt på fredag och kolla läget.
    Vi har ett krav: Att dom kan köra ut den åt oss, så någon slipper hämta den - vilket visade sig vara svårare än jag först trodde, det var inte alls många som gjorde så.
    Och sen varierade priserna väldigt mycket. Det billigaste tog 13-20:-/bit (ej utkörning) och det dyraste tog 35-50:-/bit (ev. utkörning).
    På ett ställe tog dom ca 15:-/bit och sen extra betalt/timme med dekorationerna.
    Av 21 som jag ringde så var det bara 1 som erbjöd provsmakning! Hur har det varit för er?
    Vad får ni betala för eran tårta och är det utkörning eller måste ni hämta den? Och vart köpte ni den?

• Dalabrud-07

Sossa - visst, vilken stad gäller det, bara Borlänge eller Falun också?

Augusti Bruden - finns du på FL också under samma nick?

• Dalabrud-07

AugustiBruden - ja, det vet jag, och du vet även vem jag är . Skickar dig ett priv.medd på FL istället....

• Dalabrud-07

Sossa:
    Borlänge:
    *Gullans Bröd (Romme bageri) - 35:-/bit (gratis utkörning inom 2 mil)
    *Åselby konditorn - 30:-/bit (utkörning:ja)
    *Almas café - ca 15:-/bit + 250-350:-/timme för dekoration (hon hade inte exakta priser) (utkörning: ja)

Falun:
    *Hammars konditori - pris beroende på tårta
    *Konditori Focus - 22:-/bit (ej utkörning)

Sen var det fler ställen som använde sig av samma bagare (Janne)på Borlänge bageri och konditori: Hagbergs konditori (Blge, 27-50:-/biten), Café Kupolen (Blge), Princess konditori (Falun, 25-30:-/biten

Hoppas att du blev lite klokare.
    Vi ska åka runt på fredag och i nästa vecka och kolla runt lite samt beställa maten.

• Dalabrud-07

Idag har vi beställt maten - skönt att en till sak är gjord. Vi var även runt och tittade på lite tårtor, bestämde oss för ett ställe OM dom kan köra ut dom till oss, jag tänker inte hämta dom själv, eller skicka någon som ska göra det....
    Smet även in på en guldsmedsaffär och tittade på lite ringar

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3