Inlägg från: Dalabrud-07 |Visa alla inlägg
  • Dalabrud-07

Dalabrudar 2007 del 3

Vad lugnt det var här då! Har alla tagit ledigt i planerandet över påsken?
    Vi har lyckats göra en skiss till programmet i kyrkan, ska prata med prästen den 17/4 och då ska väl ordningen bestämmas samt vilka psalmer vi ska ha.
    Vilka psalmer har ni valt och finns det någon sida man kan lyssna på dom?

• Dalabrud-07

Just det! Var på IKEA och köpte ljuslyktor idag, hittade även lime-gröna servetter, få se om vi ska använda dom eller om det blir vinröda iallafall....

• Dalabrud-07

Torulf - så bra att ni blev nöjda med Iris. Antar att ni pratade med Åsa eller Kristin, båda är väldigt duktiga!
    Vi har beställt alla våra blommor där. Kom just på att jag inte frågat vad det kommer att kosta .
    En brudbukett, lite "busig" droppformad med mörkröda rosor samt kallor som hänger ner. 3 coursage, ett till mannen och varsitt till våra två pojkar. Bokade även deras "Brudlasse" som också ska dekoreras samt bordsdekorationer. Antar att vi också hamnar runt 3000:-. Ska iallafall ringa och kolla hur det gick med lite dekoration till borden som dom skulle fixa, kan ju passa på att fråga då

• Dalabrud-07

torulf - ja, det var den! Visst var den fin! Ska dom dekorera den åt er också?

Fru JB - vart hittade du dina skor? 400:- lät ju helt okej!

• Dalabrud-07

Åh, har precis gjort min deklaration! För första året över internet, så himla smidigt! Om den uträkningen stämmer så kommer jag att få tillbaks över 7000:-! Inte så mycket som jag brukar få tillbaks, men ändå ett välkommet tillskott till bröllopskassan! Hoppas nu bara att dom inte krånglar till det....

• Dalabrud-07

critan - vi var och pratade med prästen i går, det mötet var det jag som ringde och bokade, vet inte om det funkar så överallt, ring och hör. Upptäckte en sak: Det är bra om man vet på ett ungefär vilka psalmer man tänkt sig, det finns ju en del att välja på
    Visst klarar du av dina shakes! Jag beställde en laddning från internet i går, så nu blir det hårdkörning i maj. Lite sent påtänkt kanske, men bättre sent än aldrig. Köpte ½-års kort på Friskis också, så nu ska här jympas
    Borde träffas och prata planering någondag! Det är väl ingen idé över en fika, men ett glas vatten blir väl bra

• Dalabrud-07

Åh, hindersprövningen kom tillbaks idag !!! Känns häftigt att ha det på papper, inte att vi är gifta, men att vi kommer att bli om en snar framtid
    Har även varit på samtal med prästen och bestämt ordningen samt vilka psalmer vi ska ha, passade på att öva lite också .
    Har även hittat serveringspersonal *skönt*!
    Även jag har köpt ett par skor! Hittade ett par vita på Din Sko, med liten kilklack och öppen tå - så fina så! Vill köpa ett par skor som jag kan använda sen också! Även jag är lite ovan att gå i högklackat, så jag måste vänja mig sakta. Har två knän som hoppar ur led ibland, vill INTE att det ska hända på bröllopsfesten....

• Dalabrud-07

lovenattalicia - kul att se dig här oxå! Hur går det med planeringen?

• Dalabrud-07

lovenattalicia - mardrömmar är inte bra . Det är nog dags att planera lite mer
    Här går det ganska bra, nästan för bra - kan bli lite nervös över det känner jag...
    Hämtade ut min ring häromdagen, sambon la den i tryggt förvar i vapenskåpet, kanske lika bra så jag inte nöter ut den tills det är dags . Det enda jag inte har koll på är bandet som ska spela på festen, dom har inte bestämt sig än..... Ska få besked nu i veckan..... Hoppas verkligen att dom kan!

• Dalabrud-07

madlin - vad räknas som södra dalarna? St.Skedvi?

• Dalabrud-07

madlin - 070707 smäller det! Det närmar sig med stormsteg känns det som. Själv då?

pepsi65 - välkommen hit!

• Dalabrud-07

madlin - kul med en avestabrud! Är själv därifrån

• Dalabrud-07

Oj, oj! 2 månader kvar! Idag kände jag för första gången lite nervositet....
    Har haft lite panik här över helgen. Bandet som skulle spela på festen backade ur i fredags, en av medlemmarna skulle visst på semester.... Hittade iallafall ett annat som verkade bra, dubbelt så dyra bara *suck*.
    Annars tror jag allt löper som det är tänkt.
    Det enda jag inte har koll på är fest-programmet, det ska toast-paret sätta ihop, hoppas verkligen att dom lyckas med det...
    *Har precis gjort klart kladden till programmet till kyrkan, reklamfirman (som gör alla trycksaker) ville ha dom senast v.20. Hoppas jag hinner in och lämna dom personligen så vi kan diskutera igenom det hela.
    *Allt är klappat och klart med floristen. Det ska bara hämtas på fredagkväll (6/7) och betalas naturligtvis . 3000:- skulle det kosta, för min bukett, ,m2b + barnens coursager + dekorerad brudlasse + alla bordsdekorationerna + band som vi ska ha som löpare på bordet - tror det var ganska prisvärt.
    *Kläderna ska provas sista gången veckan före midsommar eller nåt. Börjar oroa mig för min vikt....
    *Mina skor är inhandlade och håller på att gås in. Barnens skor är också köpta. M2b ska hyra sina.
    *Min ring är hämtad, ligger inlåst i vapenskåpet . Sambon ska lämna in sin förlovningsring för att få den omgjord, i början på juni.
    *Tårtan och maten är beställd, allt med utkörning.
    *Frisören är bokad! Går regelbundet var 7:e vecka och har så gjort det senaste året, allt för att håret ska vara i topptrim. Är lite sur över att jag inte får färga det just nu.....
    *Ansiktsbehandling och nagelförlängning är bokat åt mig!
    *Solisten till kyrkan är bokad.
    *Transport (häst & vagn) är fixad.
    *Fotografen är bokad.
    *Innehållet till toakorgarna är inhandlat, fattas små handkrämer bara.
    *Korven till vickningen är inhandlad.
    *Anmälningarna börjar strömma in, osa-datum 1/6. Än så länge har bara 1 par tackat nej!
    *Festlokalen är bokad, likaså extra stolar + bord samt porslin och glas.
    *Hindersprövningen är fixad och namnbytet är anmält.

Tror det var allt *suck*.
    Kan man få se lite andra listor så jag har något att jämföra med??

• Dalabrud-07

Var till reklamfirman som gör alla våra trycksaker idag och gick igenom dom sista detaljerna för vigselprogram samt festprogram. Sen mailade jag precis iväg all text som ska vara i vigselprogrammet, så nu är det bara att vänta på ett korrektur - godkänna (förhoppningsvis ) - och sen dela ut i kyrkan!
    Innehållet till festprogrammet har jag ingen aning om, det sätter vårat toast-par ihop...
    Skönt att det är ännu en sak att pricka av.

På fredag ska jag dessutom och handla underkläderna! Klänningen ska provas igen den 15/6 och jag vill vara ute i god tid utifall något måste beställas!

• Dalabrud-07

critan & lovenattalicia - hur går det för er med planerandet då? Är så nyfiken!!

• Dalabrud-07

critan - ok.
    Hur går det med klänningen och cambridge då? Jag har gett upp (igen). Har gått på ren kur i nästan 2 veckor och har inte gått ner nästan nått *suck*.... Det visar sig den 15/6 vad hon säger, om jag kan ha den eller om jag måste byta klänning....
    Jag har skickat in och fått tillbaks papperen från skattemyndigheten. Skönt att det är gjort, är rädd för att jag glömt det annars, kändes som en sån post, som man lätt glömmer av...

madlin - vet inte riktigt vad det slutar på. Hittills har vi betalat 3500:-. Men hon gör verkligen ALLT. Inbjudningskorten med kuvert, vigselprogrammet, festprogrammet, placeringskorten och tackkorten med kuverten.
    Kan tänka mig att det blir några tusen till, men det är vårt varenda öre, att slippa pilla och fundera!

• Dalabrud-07

madlin - såg nu att du frågade om antal.... Vi skickade ut ca 60 inbjudningskort med kuvert, räknar med minst lika många tackkort. Kyrkprogrammen trycks i ca 70 exemplar och festprogrammen trycks i ca 110 exemplar, så det är en hel del...

• Dalabrud-07

madlin - vet hur kinkiga dom är med reklam på detta forumet, men det är en reklamfirma i Hedemora, bör nog tillägga att vi är kompisar, så det är ett kompispris

• Dalabrud-07

madlin - inte riktigt, lite längre norröver, men jag har bott i H-mora, bor i Säters kommun nu.

• Dalabrud-07

madlin - vart bor du någonstans då?

Svar på tråden Dalabrudar 2007 del 3