Inlägg från: tekanna |Visa alla inlägg
  • tekanna

4 Augusti 2007 *Tråd2*

mysprick
    Ahh... tack! Tänk att jag inte hittade den när jag letade!

Då har även jag hittat med andra ord.

*ska genast läsa ikapp*

Idag slutligen skickade vi iväg våra inbjudningskort. Känns såå spännande! Imorgon lär de flesta få dem (de inom Sveriges gränser iaf).
    Vilken känsla det var att stoppa ner dem i brevlådan - "nu finns det ingen återvändo"! Haha... men eg finns det ju det ändå, ända fram tills vid altaret rent krasst.

• tekanna

så, då har jag äntligen läst ikapp.

Såg att ni diskuterat ringar... Den ringen jag funderar på är faktiskt en sådan smal variant som den andra ringen som maljor hade länkat till (därav tycker jag ju den är snyggast ). Jag vet dock inte hur den ser ut tillsammans med min förlovningsring som också är något kupad. Kanske ska bege mig ut en dag och testa...

usch vi ligger så långt efter er alla i planeringen och jag får panik på tanken!

• tekanna

Bruden blå
    Ahh... Vad gulligt! Men precis så kan jag känna ibland. Det är så mkt kvar för oss att fixa och jag undrar om vi någonsin kommer bli klara... Tänk... Om vi gör det nu på lördag så slipper jag bekymra mig över att vi inte ska hinna och vi är man och hustru.
    Men precis som du säger, det är ju en viss charm med all planering. Jag blir bara så lätt uppstressad och då är det inte skoj längre... Men som tur är har jag en underbar M2B som tar ner mig på jorden då igen.

Men vi ligger såå långt efter er alla med allt fixande. Ingen fotgraf, ingen frisör, inga kläder osv osv.

• tekanna

smartiz
    ok.. och vi har skickat våra inbjudningar nu för en vecka sen så då ligger vi kanske ganska lika ändå...
    jag höll också på en massa med våra inbjudningskort. köpte visserligen ett format som radn fanns, men sen var det till att klipp-och-klistra för att få olika lager på lager och embossing hade vi på ett par ställen osv. och det tar tid! men så fina de blev till slut...

tezzilezz
    jag tycker också att det är jätteskoj att fixa och planera och så. men det hela kompliceras av att jag har en dotter på 5 månader som sitter som ett plåster på mig. dels får jag inte gjort något och dels kan jag inte åka ifrån henne för att prova kläder osv för hon är beroende av mig (ammar). vi var ute en helg för några veckor sedan och provade klänningar men dottern tröttnade snabbt på att inte få göra något (blev buren av den jag hade med som smakråd) så då var det bara att lägga ner verksamheten igen...
    men för överigt, jag håller fullständigt med. det är jätteskoj!

ja, var är vi i planerna... letar fotograf är väl där vi står och stampar just nu. har en som vi vill ha, men han verkar svår att nå. har försökt i en vecka nu utan resultat. det är nästan så man börjar undra om det är värt att ta honom längre om han nu är så svår att nå dvs.
    hur mkt kostar era fotografer? och vad får ni för pengarna?

• tekanna

oj vad mkt stavfel det blev...

• tekanna

tezzilezz
    den fotograf vi kikar på tar också ca 3000 kr och jag tror det var ca 1 h fotografering utomhus samt några förstoringar och alla bilder på cd skulle ingå.

smartiz
    jo, jag börjar nog resonera så jag med... att han är nog inte värd att jaga, vill han inte ha kunder så är det hans val. lite synd bara eftersom det var den enda fotograf som vi hört om från bekanta. tycker det är så svårt att välja i denna djungel! det bästa är när någon kan rekommendera en ju...

• tekanna

Petra74
    Jasså du har också fastnat för en Lilly-klänning! Vågar man fråga vilken modell? Var själv ute idag ännu en gång och tittade på klänningar och nu har jag bestämt mig, dock inte beställt ännu. Måste suga på karamellen liite till. Det är en lilly-klänning. Kanske har vi fastnat för samma (modell 08-3004 heter den jag vill ha)?

• tekanna

maljor
    Kram till dig!

Bruden blå
    Oj, det visste jag inte ens att det var så när vi valde dag. Tyckte bara det kändes som en bra dag, 4:e aug.

Mysprick
    Grattis till tentan! Saknar inte den tiden med tentaplugg och ångest, men studietiden för övrigt var en härlig tid. Mycket frihet och skoj!

• tekanna

Förresten hur hade ni tänkt/gjort. Jag vet vilken klänning jag vill ha, men frågan är vilken storlek jag ska beställa den i. Den jag provat var stl 38 och den satt åt och såg kanske något lite trång ut. Men sen hade jag tänkt tappa några kilon till bröllopet (vill bli av med sista dallret på magen sen graviditeten förra året) och frågan är om man då kommer att passa i den eller om man ändå ska gå upp en storlek. Hinner ju inte gå ner kilona tills jag måste ha beställt den så jag måste göra valet nu ju. Men sen å andra sidan är det inte så många kilonjag vill gå ner, typ 3 eller så. Så kanske kommer det inte ens att synas på klänningen så att jag ändå ska beställa den större.
    Usch det är så svårt. Vill ju veta att den är perfekt på dagen D!

• tekanna

smartiz
    Vi började med att skriva inbjudningarna med den vi känner först och sedan stod våra namn med mitt och hans och våra föräldrar (värdarna) med mödrarna först. Då kom vi fram till att det var ju snyggast om vi gjorde samma överallt. Vet inte vad som är vett och etikett här, men vi skrev alltså kvinnorna först genomgående. Och detta på både gifta och ogifta.
    Smeknamn... Jag funderade på samma sak. Har en nära vän som är Lotta för mig, men hon heter egentligen Charlotta. Men jag skrev faktiskt till slut ut hela namnet. Hon själv använder heller aldrig sitt fullständiga namn, så kanske gjorde vi fel men det kändes mest rätt.

Ang. klänning. Ni har nog rätt. Bättre att sy in lite sen isf. Ocskså kan den ju sitta snyggt även om man inte lyckats gå ner de där sista kilona... (minska pressen)

• tekanna

när är det man ska skicka in om hindersprövning? ngn som vet? ngn som gjort det redan kanske?

• tekanna

Ok, då börjar det alltså bli dags att ordna fram blanketterna till hindersprövningen nu då.

Vi ligger, som vanligt, efter med all planering. Efter att inbjudningarna blev skickade (en månad sedan) har det inte hänt något alls känns det som. Fotograf är fortfarande den största punkten som jag känner att vi MÅSTE komma vidare med - NU!

• tekanna

Angående det här med hindersprövning. Nu blev jag lite snurrig. Ska fler än vi själva skriva på eller inte? Ni som skickat in och fått svar från skatteverket - hur gjorde ni?
    Och vart ska man skicka blanketten? Lokala skattekontoret eller något huvudkontor?

• tekanna

Stefans fästmö
    Tack! Nej, allt är glasklart nu!

• tekanna

Bruden blå
    Jättefin klänning! Även jättesöt näbbklänning. Var hittade du den? Jag är på jakt efter en söt näbbklänning...

smartiz
    Jag är, om inte annat, intresserad av punkterna till toastmadame.
    Jag tror nog att jag får en möhippa, men en lugnare sådan. Spa och middag kanske eller ngt sånt.

SandyD
    Välkommen!

• tekanna

Bruden blå
    Jo, den var också jättesöt! Men tyvärr hade de inte tillräckligt liten storlek... Jag behöver en klänning i stl 80.

• tekanna

smartiz
    mkt bra och gedigen lista! tack för att du delade med dig!

• tekanna

mellini
    *nyfiken* Var i Malmö kunde man hyra linnedukar billigt?? Vi är ju på jakt efter det... och bor i de trakterna.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*