Inlägg från: thebrud |Visa alla inlägg
  • thebrud

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Nu har jag också irrat mig hit :) Bra att starta en ny tråd! Ska försöka hänga med bättre den här gången hihi. Har alla hittat "sin" klänning än? Vet ni på ett ungefär vad det kostar att sy upp en? Har sett en helt UNDERBAR Maggie Sottero-klänning men är rädd att den är superdyr.Kanske går att sy upp den ist,hoppas på att det blir billigare.

• thebrud

Varför är den 4:e augusti ett så populärt datum att gifta sig på? Hade ingen aaaning om det :) Tänkte mest på att då har alla haft semester och alla festivaler mm har lugnat ned sig lite.

• thebrud

smartiz
    hur ser den ut? Du kanske har visat den innan men jag har som sagt inte hängt med hihi

• thebrud

Vi känner oss superlugna.....det är först när jag läser på bröllopstorget om allt som alla gör som man blir en aning stressad hihi Men när vi hittat våra kläder kommer allt kännas finfint.Då är det bara finslipningen kvar....inbillar jag mig haha.

• thebrud

Bruden blå
    Vad är bröllopsbubblor? Med risk för att vara heeeelt efter i utvecklingen hihi.

Vi gör också det mesta själva,det är roligt att pyssla,fundera och greja :) Har inte börjat med varken vigselprogram eller festprogram,tycker det är svårt att komma på bra psalmer att ha i kyrkan.Någon med bra ideer? Vill ha lite somrigt och lättsjunget.

• thebrud

AIIAAAAHH!!! Var nyss och provade en Nixa 7500 i butiken här i stan....st 34 visserligen så det var en chansning att den skulle passa.Det gjorde den....inte hihi,för bred rygg och för mycket tuttar tydligen.Men att det ska ta sååå lång tid att beställa en?! Känns som om jag skulle börjat för flera månader sen med jakten på den perfekta klänningen...puh blir alldeles svettig!Har pratat med en sömmerska som ev kan sy upp en till mig.Ska träffa henne till veckan och kolla läget lite,pris och sånt.Annars är det en resa till Stockholm som gäller.Men det känns lite jobbigt att åka ner på måfå och bara ha en helg på sig att testa.Hur har ni andra gjort? :)

Bröllopsresan,bröllopsnatten,inbjudningarna,mat,dekoration,ringar och diverse är klart.Bara kläderna fixar sig så blir jag glad och lugn hihi.

• thebrud

maljor
    Jag bor i Sundsvall men tänkte åka ner till Stockholm om ca två veckor.Ringde idag till lite butiker men ingen hade den där heller.Men om de beställer hem en klänning,visst måste man köpa den då? Alltså,de beställer ju en för min skull liksom...

• thebrud

Nej det har jag inte gjort men det kan absolut vara en ide! tack för tipset! :) Är det en bra affär? har du köpt din klänning där?

• thebrud

Hmm kanske ska ta och ta en tur dit nåt inom en snar framtid :) Ska ringa och fråga innan förstås,hoppas hoppas de har den!!

• thebrud

Vad hände med den du köpte? Passar den inte eller har den gått sönder?
    Har de skor till bra pris också?

• thebrud

smartiz
    Va skoj! Berätta sen vad det blev för ringar :)
    Vi valde ut våra i måndags,ska hämta dem på fredag. Känns som att det kommer bli gaaaanska svårt att inte pröva dem hela tiden,det är ju sååå långt kvar. Tiden går dock riktigt fort!!

• thebrud

maljor
    Antar att du är nöjd med din ring :) HÄRLIGT!!!!
    Imorgon ska vi hämta våra....känns lite nervöst nästan men spännande också. Ska även testa en håruppsättning imorgon,ska bli superskoj!! Sen är det det här med klänningen....jag blir mer och mer övertygad om att jag kanske måste sy upp den. Eller är det någon som vet om man kan få tag på en vit Nixa 7500 i st 36? Går ju förstås att beställa men jag vill ju prova den innan. Det är den som hamnar på stark andraplats bland mina klänningar. Går det inte så syr jag upp min favvo-Maggie Sottero-klänning.

Hur går det för er alla? Hittat drömklänningen än? :)

• thebrud

maljor
    Du verkar ha haft bra kontakt med din morbror. Jag är övertygad om att han kommer vara med på ert bröllop i alla fall och vara den stoltaste morbror nånsin!!

Min dagmamma (som jag var mer hos än jag var hemma) dog i cancer. Det är flera år sedan men jag tänker ofta på henne och skulle gärna önskat att hon kunde vara med på vårt bröllop. Vi hade ett starkt band mellan oss och jag tror att hon på något sätt kommer att kunna se mig på den stora dagen. Det känns lite lättare då, en tröstande tanke.

En till STOR KRAM till dig!!

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*