4 Augusti 2007 *Tråd2*
nu har jag hittat hit oxå
nu har jag hittat hit oxå
Va och provade ringar idag och hittade då en femstens alliansring på 1ct - för 13000 på rea!!!!!! känns som alldeles för mycket pengar så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Ska jag välja den smala jag tänkt från början eller ska jag köpa den väldigt väldigt mycket dyrare ringen med större diamanter?
jo jag försöker tänka på det oxå och har kollat på nätet redan men eftersom ringen i affären är nedsatt 5000 så är den inte billigare nån annanstans =(=( tycker om båda två och det är det som gör det så svårt att välja - tycker det känns jobbigt att spendera pengar på mig själv (ja, jag vet att jag är konstig). Vi har inget vi kan dra in på så det är inte ens att tänka på.
Tänk om jag köper den dyra så tappar jag den?! GAAAH!!!! Nu blev det alldeles för mycket att tänka på =(=(=(
vilken tycker ni är finast då?
www.hellkes.se/index.php&cat=7&prod=72
eller
www.hellkes.se/index.php&cat=12&prod=137
fast med 12st 0,03ct stenar istället för 15st 0,01ct stenar.
mmm... Guldfynd har den på rea här i stan för 12990 tror jag det var så det skiljer inte så mycket eftersom jag skulle få betala resa ner till sthlm. Men jag provade en till likadan fast med 0,5ct istället.
Sen så när vi har varit in på IndoNordic så har vi inte fått den bästa servicen jämt tyvärr så det känns bättre på Guldfynd.
Men tack ändå för omtanken
känns som att den skulle vara mindre i vägen eftersom stenarna inte "sticker" upp lika mycket eller vad man ska säga.
M2b tyckte den var snyggast men min mamma har en sån!!! hur kul känns det att ev. ha en likadan som sin mamma? =(=(
har tittat på typ alla ringar de har tror jag problemet är ju att båda två är såååå snygga till min förlovningsring. Skulle nog eg. vilja ha båda två
nädå, det finns väl åtminstone 5 guldsmeder jag har varit till här på stan plus alla andra jag har varit till på andra orter så jag vet att det inte ska vara stort och blaffigt. Det får inte heller vara i vägen (får inte sticka upp och därför sorterade jag bort enstensringar som jag tycker är vackra oxå). Det ska vara flera diamanter eftersom det glittrar fint då
får nog sova på saken ett par nätter
har tittat på en del av de ringarna du tipsade om men de passar inte till min förlovningsring som är kupad =(=( har provat dem oxå så jag vet att det ser konstigt ut =/
mmm, våra är 5mm breda de oxå men 1,8mm höga så de ät lite mer kupade än era ändå så det finns väldigt få ringar som passar riktigt bra till.
Du har ingen bild på din ring? *nyfiken*