Inlägg från: Stefans fästmö |Visa alla inlägg
  • Stefans fästmö

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Halloj brudar! Har inte varit inne här på ett tag, märkte inte ens att första tråden var avstängd... ;)

Här rullar det på, vi har gjort klart alla inbjudningar nu så imorn ska de på lådan! Känns så kul!! :D :D Annars håller vi på att bestämma oss för maten, är nästan klara med det, o ska beställa resa o ta tag i ringarna...

Kul att höra att det rullar på för er oxå! Orkar inte läsa hela tråden nu, får göra det snart... ;)

Kram!

• Stefans fästmö

4 månader idag, tjejer! Tjoho!! :D Tack för välkomnandet smartiz!

I måndags fick vi gjort massa saker; postade inbjudningarna, beställde bröllopsresan (2 veckor på Korsika, jag längtar!!) o bokade bröllopsnatten! :D Och redan igår ringde de första o anmälde sig!! Kul att folk är så tidiga med att svara!!

Och imorn ska vi till Duka o fixa önskelista...

• Stefans fästmö

Vad kul Maljor! Men jag lyckades inte se bilden? Jag har bestämt vem som ska göra buketten, vet ungefär hur den ska se ut, tänkte ge henne vissa riktlinjer o sen lite fria händer. Kan vara lite kul med lite överraskning oxå, när allt är så detaljplanerat... :)

• Stefans fästmö

Vi bokade bröllopsresa till Korsika i måndags! Ska bo två veckor i Calvi, rum med balkong och havsutsikt... :D :D Verkar så fint på Korsika, längtar redan!!

• Stefans fästmö

Hej tjejer!
    Idag har vi gjort klart de sita inbjudningarna, var en vi inte hade adress till och en som jag var tvungen att översätta till franska, blev inte av förrän nu... Men nu ska de skickas o så har alla fått! Har redan fått en hel del svar, kul! Fast vi har inte alls varit hemliga utan alla har vetat om det, så de flest visste vi ju innan, men nu är det liksom på riktigt...

Vi ska inte ha brudnäbbar, har inga barn som är i rätt ålder som är så nära oss.

Hindersprövningen skickade vi förra veckan, spännande! Bara de inte kommer på att vi är syskon nu då... ;) :D Det är ingen annan än det blivande brudparet som ska skriva under, det är ju en ansökan om att få gifta sig och samtidigt försäkran att man varken är gift redan eller för nära släkt med varann.

Känns så kul att det börjar närma sig, jag har tänkt på det här o planerat i tanken så länge!! Imorn ska jag till frisören o prata med henne, beställa provuppsättningen o så. :)

• Stefans fästmö

Nej nej, det är bara ni två som ska skriva på!! Titta på blanketten, det finns inget utrymme för några andra och det behövs inte heller. Vi skickade våra för nån vecka sen, fick intyget igår. Så nu får vi gifta oss! :D

Det stod inget om att de vill ha kontakt med några vittnen. Konstigt om det är olika! Det enda som stod är att man ska ta med intyget till vigselförrättaren, det var även ett papper som han/hon ska fylla i o skicka in till skatteverket.

Man ska skicka blanketten till sitt lokala skattekontor, det hittar du på www.skatteverket.se.

Om ni redan har bestämt vilket namn ni ska ha, alt behålla era gamla, så kan man skicka in anmälan om det samtidigt som hinderprövningen. Man kan oxå ta med anmälan till vigselförättaren, som då skickar det med det intyg han skriver på.

Glasklart? Fråga igen annars, känner att jag har pejl på just detta... ;)

• Stefans fästmö

Petra

ja så kan det kanske vara, vi ska gifta oss kyrkligt o då antar de väl att det kommer minst två pers till... ;) Men det skrev vi ju inte på hindersprövningen, så hur vet de hur vi ska gifta oss? Vem var det som ville ha namn på era vittnen, var det vigselförättaren eller?

tekanna

Vad bra! :) Jag funderade oxå rätt mkt innan vi fyllde i blanketterna, men nu när vi fått tillbaka intyget måste vi ju ha gjort rätt... :D

• Stefans fästmö

smartiz

Oj det var en gedigen lista! :D Ni ska inte ha värdpar eller? För en del av de grejerna hade jag tänkt be våra föräldrar hjälpa till med, de ska vara värdpar alla 4...

• Stefans fästmö

Vårt toastcouple kommer ha en bebis på 1 månad med sig så vi ska inte lägga för mkt på dem... ;) Alltid kul att se hur andra gör, bra med andra infalssvinklar! Och lite tips om hur mkt det ändå är som ska/kan planeras...

• Stefans fästmö

smartiz

Vilja bestämma massa.. tell me about it... Jag har värsta problemen att hålla både min mamma o svärmor stången... Kunde starta en egen tråd bara om det..! ;) Men de tyckte det vore kul att vara värdpar alla 4, så då får de vara det, skönt att ha några som håller koll på att saker o ting flyter på, så vi slipper. Och jag hoppas att det kan få dem att inte lägga sig i så mkt, om de har några ansvarsområden... *håller tummarna för att det funkar*

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*