Inlägg från: FrökenAnna |Visa alla inlägg
  • FrökenAnna

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Är helt ny här, men tillhör er som gifter er den 4:e augusti så jag tänkte titta in och säga hej.
    Måste erkänna att det blir som ett beroende och logga in och se om det finns nya intressant inlägg :)

Idag la vi våra inbjudningskort på lådan, är det för tidigt, för sent? Ska bli skönt att kunna prata om bröllopet i alla fall! :D
    Nu är det bara resten kvar och ni lär få dras med mig och mina frågor :)
    God natt

• FrökenAnna

Igår kom våra inbjudningskort fram och några av våra vänner ringde och gratulerade, fick en varm känsla i hela kroppen. Nu känns det verkligen på riktigt!!!

Tyvärr har jag fastnat i frisyr-djungeln. Har försökt söka både här och på nätet, men hittar ingenting :S Någon som har några förslag?

• FrökenAnna

maljor; typ så vill jag också ha, har du någon bild?

• FrökenAnna

Vi valde OSA 1/7 kändes också lätt att komma ihåg.

• FrökenAnna

Bruden blå: får man fråga vilka psalmer, osv som ni har valt? Vi håller på och leta efter lämpliga in och utgående marscher... svårt

• FrökenAnna

Åh, e ni redan klara med vigselprogrammet? Bra jobbat :)

Själv var jag precis och beställde min ring! Inga problem att bestämma mig då jag bestämde det för 4 år sedan när jag var butikschef i butiken :)

Hur går det för er andra?

• FrökenAnna

Ojoj, e det bara 96 dagar kvar?! Försöker nog förtränga det lite för tillfället... känns som jag har så mycket kvar att ordna, men jag ska nog leta upp alla era "att-göra-listor" och se vad jag egentligen har kvar.

Hur ser det ut för er?

• FrökenAnna

Bruden Blå:
    Det var en ordentlig lista, ska se vad jag kan bocka av på den och se om jag kommer på något ytterliggare...

Det här är klart:
    Kyrka bokad
    Solist bokad 1 låt okej, väntar svar på den andre
    Inbjudan skickad
    Fotograf
    Min vigselring
    Bokat frisör som fixar frisyr och smink
    Bokat florist
    Bord + stolar
    Tallrikar, glas, bestick
    Två personal som sköter serveringen
    Hotell bokat
    Min klänning
    Brudgummens kläder
    Halsband
    Mina skor
    Tiara

Det här har vi kvar att ordna:
    Brudbukett + tärnbukett (bokat florist, men vet inte vad jag vill ha för bukett)
    Bestämma håruppsättning
    Mat + dryck (min svåger ska servera en testmeny i slutet på maj
    Mina underkläder
    Brudgummens skor
    Dekorationer till dukningen
    Partytält
    Vigselprogram
    Festhäfte
    Bröllopstårta
    hindersprövning + namnändringar - hoppas på att skicka in dem denna veckan
    Transport från kyrkan för brudparet

• FrökenAnna

Har precis kommit hem efter ett par dagar på konferens. Alltid lika roligt att läsa igenom alla inlägg.
    Hoppas att hindersprövningen kan läggas på lådan ikväll.

När ska ni träffa prästen, kantorn m.m.?

• FrökenAnna

Melleni (4/8-07): jobbigt att den inte passade, men åtta kronor låter inte mycket? ;)

• FrökenAnna

Hmm, lägger också till mig i listan...

Bruden blå
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna

• FrökenAnna

Säger som maljor, är man borta två dagar så missar man massor. Kul att "läsa igen"!

Välkommen alla nya!

Melleni (4/8-07): okej, tyckte inte att 8 kr lät så mycket, men det är klart. Klänningen är ju inte gratis, så man kan ju tycka att det ska ingå :) Hoppas att det blir bra denna gången.
    Jag måste också sy in min, men förhoppningsvis så fixar min syster det i slutet på maj.

Var och provade klänningen i helgen som hänger hemma hos mamma. Jag känner mig så fin :) Tänk va bra det kommer bli, när den är insydd och man gjort ordning håret, smink m.m. Längtar!!

Jag håller just nu på och velar med blommor och ska ringa idag och byta florist... hoppas det går bra!

• FrökenAnna

Vi hade tur, vi bokade i april i år och fick det precis som vi ville. Lite tur behöver man också :)

• FrökenAnna

Vi gifter oss kl 16, 2,5 månad kvar nu tjejer. Känns helt otroligt!! Tycker inte om att vi satte OSA 1 juli. Känns så långt kvar *suck* Ingen har tackat nej än i alla fall *skrattar*
    Vad ligger för plannering hos er nu?

• FrökenAnna

Nu har velfia bytt florist också :D Börjar nog blir en bridezilla, haha. Men det kändes mer rätt med den nya så vi får hoppas att det blir bra också.

• FrökenAnna

Jag har köpt sådana här skor: www.brollopstorget.se/Annonser/ problemet är bara att resåren sitter väldigt hårt, vilket gör att de inte är bekväma... Har någon nåt tips på hur man kan göra? Eller är det bara att köpa nya?
    (det är inte jag som säljer dem)

• FrökenAnna

Idag fick vi hem hindersprövningen :D Det känns verkligen på riktigt nu!

Annars så är det ganska lugnt i vårt planerande just för tillfället och det är inte så bra. Får dra igång nu igen eftersom vi har en del kvar...
    - Ska ner till min syster nästa helg och provsmaka menyn och sy in min klänning.
    - Har börjat titta på festprogram
    - Försöker få tag på kantorn och prästen för att kunna planera lite till och få till ett vigselprogram
    - Köpa skor o underkläder till m2b
    - Diskutera tårtan
    - Dukning och bordsdekorationer
    - Bestämma frisyr
    - Bestämma blommor

Usch, får sätta igång genast :D
    Hoppas att ni har en trevlig fredag kväll, nu ska jag slappna av i soffan med lite godis.

• FrökenAnna

Hmm, har funderat lite på om jag borde ha en underkjol till min väldigt enkla klänning. Hur har ni gjort?

• FrökenAnna

Bruden blå: Ska se om jag kan hitta en bild på klänningen eller så får sambon fota mig så jag kan lägga ut bilden istället.

Skönt att mer och mer kommer på plats. Jag hoppas att vi ska få klart en del nästa helg när min sambo inte jobbar :)

-Hindersprövning
    -Vigselringar
    -Brudklädsel
    Är klart för oss också i alla fall. Ska åka och hämta vigselringen nu.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*