Inlägg från: Stefans fästmö |Visa alla inlägg
  • Stefans fästmö

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Cecilia

Låter som att din m2b ska ha frockcoat, precis som min! Det är ju sååå snyggt!! :D Är "scarfen" som en kort bullig slips liksom? Isåfall heter det pastrong, om det är frockcoat. Min ska ha brun kritstrecksrandig byxa o "kavaj", vit skjorta o väst + pastrong i mönstrat tyg, som matchar broderierna på min klänning jättebra!! Sen kan han använda byxan o kavajen som vanlig kostym, utan västen o pastrongen. Bra med nåt man kan använda igen! Lär ju inte jag kunna med min vita klänning med släp... ;)

• Stefans fästmö

PS Ang värdpar o vem som betalar: Vi får bidrag från våra föräldrar o betalar en del själva, de betalar ungefär festen o vi kläder, ringar, osv. Förmodligen blir det ca 1/3 vardera från oss, mina föräldrar o sväronen. Plus resan som vi betalar.

• Stefans fästmö

maljor

Spännande! Tog han sin mors flicknamn eller så? Min m2b bytte till sin mors flicknamn när han var 16 år, det är det vi kommer heta sen. Vi har fått intyg på att vi får gifta oss o anmält namnändring, känn så stort! :D

• Stefans fästmö

smartiz

Stackare, hoppas både du o katten mår bättre idag! Jag förstår att det känns jobbigt men du gör det ju för hans skull!
    Kram!

• Stefans fästmö

Jag får små ryck ibland o gör klart flera saker på samma dag, idag har jag bokat städning av lokalen och tid för nagelförlängning. Typiskt sånt som bara tar några minuter och som varit bestämt länge, så bara fånigt egentligen att man inte gjort det tidigare... Men nu är det iaf gjort! :)

Och imorn ska vi provsmaka bröllopsmaten! Åker o hämtar den o äter hemma, mysigt! Ska fixa nåt gott vin till oxå tänkte jag... Bra sätt att fira månadsdagen! :D

• Stefans fästmö

Hmm, ser konstigt ut ja... Jag tror det kan vara för att länken var så lång. Så om vi skriver många inlägg så den hamnar på en annan sida, kanske det ser normalt ut igen... ;)

• Stefans fästmö

Nu har vi bestämt meny o cateringfirma! Hurra! :D :D Vi provåt ju menyn hemma i lördags, det var huuuur gott som helst!! Mmm, vattnas i munnen när jag tänker på det... :P Längtar tills jag får äta det igen!! ;) :D Vi drack ett vitt vin till oxå, det var gott men inte perfekt till maten så vi får leta lite till. Ska maila Systemet o be dem tipsa om bra viner.

I nästa vecka ska jag göra provuppsättning och vi ska träffa en juvelerare o prata ringar! Tjoho! :D

• Stefans fästmö

Hejsan!
    Originalet på ramsan är som bruden blå sade, men vissa ändrar lite när de översätter till svenska o säger (för att det ska rimma)

något gammalt
    någo blått
    något lånat
    något fått

men då blir det ju inget nytt... trist! Och både lånat o fått, svårt! ;)

• Stefans fästmö

Bruden blå
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa
    annaochkim
    patriks brud (Tyresö kyrka)
    fru-07
    Stefans fästmö

• Stefans fästmö

Ang hindersprövning (minns inte vem som frågade, så många nya... vilket är kul! :D ) så är det nog inte panik än, men själv kände jag iaf att det var så skönt med en sak klar, så vi skickade in den så fort det gick! Dvs när det är 4 månader kvar, eftersom den är giltig i 4 månader.

• Stefans fästmö

Vad vi har klart:

kyrka med präst o kantor klart
    festlokal inkl städning dagen efter
    cateringfirma o meny bestämt
    avec till kaffet inköpt
    tärna, marskalk, toastcouple, solister
    kläder till oss båda (ej underkläder o skor)
    fotograf bokad
    frisör bokad
    nagelförlängning bokad
    bestämt var jag ska göra bruketten men ej bokat
    vet hur alla trycksaker ska se ut, ej gjorda än...
    vet ungefär hur ringarna ska se ut, ska träffa juveleraren på onsdag...

Hmm, kan vara något jag glömt... Det är ju massa kvar men de stora sakerna som är kvar att göra är:

beställa ringar
    bestämma musik till kyrkan o festen
    köpa skor o underkläder
    bestämma hur bukett o andra blommor ska se ut
    bestämma dekorationer till festlokalen
    göra trycksaker
    köpa vin till maten
    beställa tårta
    skriva presentation på alla gäster
    bordplacering (aaah!)
    ... plus allt jag glömt/förträngt just nu...

Usch vad mycket det är när man börjar tänka på det.. ;) Men kul! :D

Kram o godnatt på er!

• Stefans fästmö

Lägger till kyrka o tid... Tiden före oss (14.00) är faktiskt inte bokad än, jag blev helt förvånad, så populärt datum! Själv bokade jag ju i januari - förra året... :D :D

Bruden blå (Färingsö )
    Melleni (4/8-07)
    Tezzilezz
    Maljor
    Pernilla Borås
    FrökenAnna
    Googlad
    lillfrugan4/8
    Chrissa
    annaochkim
    patriks brud (Tyresö kyrka)
    fru-07 (Vårdsberg kyrka)
    Stefans fästmö (Älvsåkers kyrka 16.00)
    smartiz (Grödinge kyrka kl 14.30)
    Sverner
    Cecilia.a (Händene kyrka)

• Stefans fästmö

Häromdagen var jag hos frissan o gjorde provuppsättning, med slöja o allt. Det blev jättefint, jag blev helnöjd! Provade klänningen när jag kom hem o det var såå fint tillsammans!! :D :D Jag kommer känna mig så vacker... *drömmer* Det blev en ganska enkel uppsättning utan för mycket krusidull, eftersom jag har lång broderad slöja och mycket broderier på klänningen, så det inte blir för mycket. Men lite lockar som hänger ner i nacken blev det, gillar lockar... :)

Sen var jag o beställde brudbukett, corsage o tärnbukett. Jag hade först tänkt mig vitt o blått eftersom det är våra färger, men så ska jag ha smink som går i rosa o lila så floristen föreslog en bukett i blått-lila-rosa och lite vitt som bryter av. Tror det blir jättefint, en färgklick till den vita klänningen o slöjan! Det blir en droppformad bukett med lite murgröna eller luktärter eller liknande som hänger ner, lite "busigt/spretigt", vill inte ha det för perfekt... Släppte lite på kontrollbehover ;) genom att bara säga vilka färger och form på buketten jag vill ha, så får hon välja exakta blommor själv... Floristen verkar jätteduktig, så jag tror jag blir nöjd! Har ni beställt blommor än?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*