Inlägg från: Bruden blå |Visa alla inlägg
  • Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Petra74

klänning och ring är redan klara här.
    eller ja i stort sett i allafall. ringarna är helt klara och klänningen skall antingen storleksjusteras (hänger här i garderoben men är lite för lång). eller så skall jag invänta nästa och se hur den passar först.

klänning tycker jag man ska vara ute med i ganska god tid, lite beroende på vad man skall ha. om man beställer från kina så kan det va skönt med extra tid, för det kan strula fel färg, fel storlek, fel passform eller helt enkelt bara fel. och man kan behöva justera storleken hos sömmerska. men köper man direkt i butik så försvinner ju det problemet om man hittar någon man vill ha som passar perfekt. annars är det väl upp till 3 månaders leveranstid på vanliga brudklänningar, så därav kan man va ute lite i god tid.
    när det gäller ringar så brukar det va 2-3 veckors leveranstid på vanliga sortimentet och ett par veckor till om man vill låta tillverka en egen ring.

• Bruden blå

brudaugusti07

Välkommen hit.
    det beror ju lite på vad du tänker för operation. men det finns ju flertalet modeller på klänning som funkar med storleksjusteringar.
    tex a-linje, då kan man ju ändra sig i storlek från under bysten o neråt utan att behöva ändra på klänningen, eller en klänning med snörning i ryggen är ju lite flexibel i storlek. kan va lite tajt att hitta klänning om du har särskilda önskemål, så kan ju vara klokt att prova nu men kanske höra sig för om leveranstider och förbereda för att kunna beställa rätt strorlek sedan i maj.

• Bruden blå

maljor

Fy vad hemskt. Vet inte vad jag kan säga, men sänder en stor varm kram och hoppas ni i släkten kan sluta upp runt detta och stödja varandra.

• Bruden blå

Har ni sett? Ni vet väl att vi valt det Aaaaaallra bästa dagen på hela året :D
    för inte kan väl det vara något annat än den bästa när så många väljer den?
    www.expressen.se/sex/1.596427

• Bruden blå

Bara 4 månader kvar drygt nu. känns det stressigt när jag säger så????

oki om jag berättar att idag är det exakt 20 veckor kvar, känns det bättre då??? kanske lite va? 20 veckor är ju ändå ganska många veckor.

oki men vi säger såhär istället då.
    det är idag 140 dagar kvar tills vi gifter oss. Det är bara att lägga upp fötterna och ta det lungt, 140 dagar är ju enooooormt långt, det är ju för katten mer än 1/3 år.

allt är relativt.

• Bruden blå

Och ja för er som undrar, jag satt inte och räknade ut det just nu. Jag var på enormt tråkig föreläsning för ett tag sedan och försökte få tiden att gå, så skrev då in i min kalender när 1-2-3-4 månader kvar kvar. när 1-2-3..... veckor var kvar och sedan dag för dag hur många dagar det var kvar. Ni börjar inse vidden av tristess på föreläsningen va?

• Bruden blå

Det rullar frammåt i planeringen. 135 dagar känns som en evighet kvar, känns skönt att det är så, för det är rätt mycket kvar. den där lilla nerven i mig som bara vill rymma och att vi gifter oss själva på en strand någonstans börjar göra sig påmind.

• Bruden blå

Sitter med inbjudningarna. Hur har ni gjort? Har ni skickat dom redan?
    Om inte, när tänker ni skicka dom?

• Bruden blå

smartiz

oki, får se när vi skickar våra, nästan nästan klar med dom, bara två frimärken och en adress kvar att skriva, annars är resten klara för att läggas på lådan, kan bara inte bestämma mig för om jag tycker det är för tidigt att posta dom eller ej.

• Bruden blå

maljor

det är lite gulligt det där. har du fått mycket respons redan på inbjudningarna?

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*