4 Augusti 2007 *Tråd2*
Han har officielt inte tackat nej än och mamma tänkte ta ett allvarligt snack med honom.
Känns som att det har hänt alldeles för mycket negativt i mitt liv på väldigt kort tid =(
Han har officielt inte tackat nej än och mamma tänkte ta ett allvarligt snack med honom.
Känns som att det har hänt alldeles för mycket negativt i mitt liv på väldigt kort tid =(
Gnäll ur dig - det gör ju jag oxå just nu.
Själv har jag det med att brorsan kanske inte kommer, morbror (39 år) dog för 1½ månad sen, mormor och morfar dog för några år sen och det blir jättejobbigt nu (bara 63 och 66 år gamla), gammelmormor dog dessutom bara 3 månader efter mormor (84 år gammal) och just nu saknar jag dem så oerhört. Det är därför det blir så jobbigt med brorsan.
Sen så är jag ju arbetslös. Jobbar visserligen som springvikarie åt kommunen men har inte fått jobba på ett tag nu. Är uppe 6 varje morron och sitter redo vid telefonen om de skulle ringa. Så vill arbetsförmedlingen att vi ska flytta trots att sambon har fast jobb (och tjänar mer än jag kommer göra) och trots att vi flyttade 20 mil hit i oktober bara. Plus att just nu så undrar jag hur allt ska gå ihop - kommer få 65% av minimilön. Alltså, 65% av 12650 (före skatt).
Så tror alla att man bara latar sig för att man är arbetslös och dessutom lever gott på pengarna.
Känner mig bara så fruktansvärt utstött och värdelös och som en belastning för samhället =(
Fy f-n vad skönt det var att få ur sig allt!!
jo ibland skulle det ha varit skönt att bara sticka iväg men jag vill ju ha med familjen så då blir det traditionellt istället.
Ekonomin är det tungt att oroa sig över. Det är tur att sambon har bra lön eftersom jag ligger under existensminimum.
Var och handlade nu. Sambon älskar budapestrulle så det blev såna bakelser. Första jag "unnar" mig på länge.
Det är tur att BT finns så man kan gnälla lite när man inte riktigt orkar mer...
Melleni
Vad roligt att det passar bra ihop =)
Hade tänkt att jag skulle få en hel del gjort idag men 10.45!!!!! ringde de från vikarieförmedlingen på kommunen och ville att jag skulle komma och jobba på ett dagis 10.00! ehm.. är det jag som har missat åt vilket håll klockan går?
Det är ju inte första gången de gör så heller tyvärr "kan du jobba kl 8? men klockan är ju 9.30!! ojdå..."
Men, tacksam som man blir för att man får jobba så kastar man sig upp på cykeln och sticker iväg.
Men men, nu sitter jag och funderar på om man ska sticka ner på stan och köpa sista sakerna till ringkudden
Ungefär hälften av våra gäster har svarat men å andra sidan så är det 3 månader sen vi skickade ut inbjudan =/
Smartiz
Vad roligt Tror jag ska göra det i helgen, ska upp till vigselorten då. Ska nog beställa tårta oxå
Vilken jobbig svärmor du har!!! Bjuder in gäster på eget bevåg. Då borde hon betala för dem oxå!
Köpte precis en Kanebo TF så nu är man 300 pix fattigare. Hoppas bara den är lika bra som alla säger nu...
Bruden blå
Melleni (4/8-07)
Tezzilezz
Maljor
Våran hinderprövning ligger hemma. Namnändringen är fixad, ringen har jag i nattugsbordet (?) och våra kläder är klara. Måste dock sy upp min klänning lite eftersom jag hade tänkt att ha jättehöga skor från början. Kom på sen att jag blev längre än m2b då men då var det försent.
Präst väntar vi fortfarande på och kantorn kanske är klar. De visste inte säkert =(=(
Imorrn bitti ska vi beställa tårtan och brudbuketten. Ska kika på lokalen igen på söndag och nångån ska vi hinna träffa bestman som är på vigselorten samtidigt som oss =)
Vet inte vad mer man ska hinna med dock. Påminn mig!!!
Har man varit borta 2 dar så är det hur mycket som helst att läsa igen ju. Hälsar alla nya välkomna
Det är väl ungefär hälften av våra gäster som har svarat.
Blev extremt besviken i helgen på den sk bestman/toastmaster som min sambo har valt. Dels har han inte hört av sig nånting till oss, inte ens när inbjudan kom. Sen så fick vi veta igår att han har skaffat sig ett sommarjobb (han pluggar annars). Kul! MEN han har schemalagd tid den 4/8!!!! Dessutom vågade han inte fråga om han fick byta helg utan han ville vänta någon månad innan han gjorde det. Varför kan man inte tala om det för oss så vi kan börja förbereda ifall vi måste byta?!
Inte kan vi vänta till månaden innan bröllopet!!
Jo, då kom jag till en fråga som jag hade till er som ska ha bestman, toastmaster/madame och tärna, vad räknar ni med att de ska göra/hjälpa till med?
Melleni
Vad skönt att kunna slappna av. Kommer inte kunna göra det efter vad jag fick veta i helgen utan nu sitter jag och planerar allt som våran sk toastmaster ska göra (om han kommer vill säga). Som om man inte hade nog med jobb =(
Har iaf fått lite gjort nu. Bukett och corsage är beställt samt tårtan. Vad jag tyckte var lite konstigt var att de inte visste om det gick att ordna med blå marsipanrosor. De kunde göra lila (?!) men kanske inte blå. Man blandar väl iaf blått och rött för att få lila? Och är det bara jag som tycker att en konditor borde ha blå hushållsfärg?
Har bokad tid för vaxning nu oxå
Melleni
jo det tyckte jag oxå så nu ska sambon fundera på vem av hans andra kompisar som skulle kunna tänkas fixa det hela så håller jag på med en "lista" över vad den personen kommer behöva göra ifall det blir frågan om att byta *rörigt*
Har lagt upp bilder på lokalen vi ska ha nu. Ser lite tråkig ut invändigt eftersom de tömmer den helt mellan varje "hyresgäst"
Vet inte riktigt vad vi ska göra med den heller =/
La även upp ett foto på paraplyet jag köpte
www.familjeliv.se/hem/lollo83/galleri.php
Kommer vaxa ben och bikinilinje, fixa naglarna och kanske fixa lite slingor i håret
Melleni
Tack ;)
Nu kan jag bocka av en till sak på listan. Sydde en ringkudde precis *nöjd*
Får uppdatera med tid och plats för oss oxå då =)
Bruden blå (Färingsö )
Melleni (4/8-07)
Tezzilezz (Örby kyrka, 15.00)
Maljor (Ljusdals kyrka, 15.00)
Pernilla Borås
FrökenAnna
Googlad
lillfrugan4/8
Chrissa (Folar strand Gotland 13.00)
annaochkim(Nykvarns kyrka kl 14)
patriks brud (Tyresö kyrka)
fru-07 (Vårdsberg kyrka)
Stefans fästmö (Älvsåkers kyrka 16.00)
smartiz (Grödinge kyrka kl 14.30)
Sverner
Cecilia.a (Händene kyrka kl.14.00)
Sussili (Östra Eneby kyrka, Norrköping kl. 16.30)