• JPfru

Morgongåva

Hej!
    Funderar lite på det där med morongåva, ska gifta mig i juni.
    Vad har ni fått från era män? Har ni gett någon morgongåva till er man? Vad?
    Hur mycket får en morgongåva kosta?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Morgongåva
  • SpookysKira

Jag gav spooky en slipsnal fran Kalevala Koru, "bjornen" i silver. Bade som en symbol for mina finska rotter och for att han ar min nallebjorn... :)

tinyurl.com/26z99s

Han gav mig ett par orhangen i vitt guld med rosa safirer:

tinyurl.com/ytco6x

• Thailands brud

Jag vet inte om jag får någon morgongåva...min vigselring blev mer än dubbelt så dyr så jag förväntar mig inte det..

Min man ska få en secret box av mig. Är lite tveksam till att ge varadnra något överhuvudtaget eftersom vi dagen innan fått varandra o det räcker absolut för min del. Lägger hellre pengarna på en resa faktiskt....

• Hanna76

Tänkte boka ett par nätter på ett Spa-hotell någon dag efter bröllopet för att njuta och ta igen oss. Det kommer även bli vår bröllopsresa.

Så det blir nog hans morgongåva.

kanske en slipsnål också, som han faktiskt behöver...

• drea

Jag fick ett par diamantörhängen av min man, gjorda av samma smed som gjort våra ringar.

• www.evasleva.blogg.se

Jag ska få en klocka i morgongåva. Det vet jag eftersom jag bett om det :)

Han är jättedålig på att köpa presenter (påstår han, fast jag fick världens bästa födelsedagspresenter) så han vill att jag ska säga vad jag vill ha.

Han ska få en 'secret box' som knäpps av en kompis.

• Hjälp!

Tack till NuÄrDetSnartDags!

Jag ska nog göra en Just-Married T-shirt, samt en tavla med våra löften

Tack för tipsen. minnesvärda och billiga!

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Åh, Hjälp!, var så god, det var så lite så.

Jag har gjort en första version av tavlan:
    www.joliwed.info/bakomkulisserna/slides/mg1.html
    Ska iofs ändra lite och sedan skriva ut det på pergament eller så för att se hur det ser ut men som sagt, en första version är färdig.

• 26maj2007

Min blivande kommer att få en fotbollsresa för två till England.

Han har pratat om att vill detta tusentals gånger. så nu kommer en av hans drömmar bli uppfyllda

vad jag får, om jag får något vet jag inte. men troligen får jag då han vet att han kommer att få. men han vet inte vad och hur mycket det kostar.

• 26maj2007

kommer att bli jätte mysigt blir ju en extra resa för oss

• Hjälp!

Hej NuÄrDetDags

Var inne på din länk. Kul för du verkar ha många spartips. Jag gjorde nyss ett nytt inlägg med spartips, gå gärna in där och skriv in hur du sparat pengar.

Vad gav du för din slöja?

• caso78

köpte ett family-smycke som min m2b ska få... från handsweden.com i vit guld... superfin... står mitt namn "hjärta" hans namn... m svart läderrem

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Hjälp!
    För slöjan gav jag ca. 200 kr (inkl frakt från Amerika).

stores.ebay.com/LANAS-WEDDING-ACCESSORIES-STORE

Ska kolla in din spartipstråd lite senare - har precis kommit på att jag faktiskt också har ett jobb att sköta. Förbaskade BT-beroende.

Svar på tråden Morgongåva