• Kerstin78

Likasinnade??

Vi har i stort sett bestämt en månad då vi vill gifta oss (november 2007). Ser framemot det mycket (har verkligen träffat mannen i mitt liv!) men tycker samtidigt att det är lite läskigt. Är väldigt starkt feminist (nästan som en religion) och det gör det hela lite jobbigt eftersom vigsel och allt kring det på något sätt är så föråldrat när det gäller traditioner... Finns det någon/några andra som också vill att allt ska vara jämställt och lika, inklusive vigseln? D.v.s. ha samma antal ringar, helst inte ha vitt (symboliserar från början att kvinnan är oskuld...varför skulle ej mannen visa sin oskuld??). Ni/du märker själva/själv, jag är militant feminist och det gör denna lyckliga tillställning lite mer komplicerat. Någon annan?

• Svar på tråden Likasinnade??
  • Kerstin78

Visst, det är vår dag o.s.v. men jag är sån som person att jag inte vill göra saker som jag inte står för. Det är viktigt för mig att inte fortsätta traditioner som jag tycker har en koppling till gamla och förlegade könsroller/bilder. Tack för tipsen om kronan och slöjan!!! En bra idé att verkligen kolla upp sådant ordentligt och jag kommer att ta fasta på rådet att välja bort sånt som inte känns rätt! Tack för hjälpen! Om någon är likasinnad och skulle vilja träffas och fika så hade det varit trevligt!

• Kerstin78

Till Sister of the Night

Skönt att höra att man inte är helt ensam, men det är långt till öland. Verkar inte vara någon annan som nappar...Fast kanske ska ge det lite tid.

Gullig historia med läraren, måste visa det för min sambo.

Svar på tråden Likasinnade??