hur många????
Hur många vänner brukar det vara på en möhippa?
Hur många vänner brukar det vara på en möhippa?
allt från en till hur många som helst! där kommer ju vara så många du känner och vill ha med
jag tycker att det är kul att bjuda in alla tjejer ( i någorlunda samma ålder) som är bjudna på bröllopet. även dem man inte känner så bra. det är ett ypperligt tillfälle att lära känna fler och så får man som gäst roligare på bröllopet. Sedan är det upp till var och en om man vill/kan/har råd att komma.
men jag tycker inte det skall vara för dyrt!
Vilken bra fråga! Jag är lite kluven. Dels tycker jag att möhippa är något för ens egna vänner, dels är det precis som JoSåFin skriver att det är roligt att lära känna de andra tjejerna som kanske är m2bs respektive etc.
Hur brukar man göra? Någon som vet? Tar folk illa upp om de INTE blir bjudna?
på min möhippa vill jag att nästan alla jämnåriga tjejer ska vara med, då blir vi ca 11.
En känslig fråga är bara att det är en person som jag inte vill ska vara med för att hon är så tråååkig... usch jag känner mig jättehemsk, men jag tror inte hon kommer få det roligt på våra strapatser heller, utan det kommer troligtvis bli så att man får passa upp på henne för att hon skall ha roligt. hur gör man då??
Okej, jag tycker så här: Man bjuder inte till en möhippa! Man visar intresset själv!
Min lillasyster håller i trådarna för min möhippa, det har hon signalerat klart och tydligt. Jag har blivit ombedd att göra en lista på folk "som jag hade uppskattat om dom var med". Det finns ju många som jag umgås med som hon inte riktigt kan få tag i nummer osv. till. Dessutom så vet jag att min sambo har koll på vilka jag tycker hade varit trevligt att ha med.
Dessutom så är det så nu att jag vet att ett par stycken har ringt honom och frågat vem som håller i möhippan, för de vill vara med. Jag tycker inte att man behöver tillfråga alla tjejer som är bjudna på bröllopet.
För var drar man gränsen? Ska mostrar och fastrar bli bjudna? Inte? För gamla? Var går gränsen för åldern då?
I somars belv jag bjuden på en möhippa. Bruden var min sambos halvkusin (som jag träffat två månger under de fem år vi varit tillsammans). Jag visste inget om henne! Jag blev tillfrågad om man "bara" ville vara med på möhippan eller om jag ville vara med och "planera också". Jag kände mig jättehemsk men sa att jag känner verkligen inte henne. Jag tycker inte man ska ha med folk för "att alla ska få vara med" "ingen ska bli ledsen för att de inte bjuds "mm. Jag tycker att de som är brudens vänner ska vara med! Två vänner eller tjugo spelar ingen roll, men inte bara folk för att de ska bli en massa!
....i detta fallet visade det sig att bruden inte hade så mycket vänner så de "samlade vad de fick tag i". Men då är det kanske åndå trevligare att bara vara tre-fyra stycken och göra något mer avancerat eller dyrt och få en minst lika rolig möhippa ändå!
plings
Motsvarande till ivanstående har jag även skrivit upp "veto-personer" som jag inte vill ha med på min möhippa! Har en kollega som jag inte står ut med en sekund, men hon tror själv att alla älskar henne. Hon ställe sig själv i centrum hela tiden och är allmänt odräglig. Har talat om för min syster vilka (två personer) som jag inte vill ha med, motiverat varför och så.
Om de hör av sig till henne vet jag att hon kan avvisa dom på ett snyggt sätt!