hur många????
Okej, jag tycker så här: Man bjuder inte till en möhippa! Man visar intresset själv!
Min lillasyster håller i trådarna för min möhippa, det har hon signalerat klart och tydligt. Jag har blivit ombedd att göra en lista på folk "som jag hade uppskattat om dom var med". Det finns ju många som jag umgås med som hon inte riktigt kan få tag i nummer osv. till. Dessutom så vet jag att min sambo har koll på vilka jag tycker hade varit trevligt att ha med.
Dessutom så är det så nu att jag vet att ett par stycken har ringt honom och frågat vem som håller i möhippan, för de vill vara med. Jag tycker inte att man behöver tillfråga alla tjejer som är bjudna på bröllopet.
För var drar man gränsen? Ska mostrar och fastrar bli bjudna? Inte? För gamla? Var går gränsen för åldern då?
I somars belv jag bjuden på en möhippa. Bruden var min sambos halvkusin (som jag träffat två månger under de fem år vi varit tillsammans). Jag visste inget om henne! Jag blev tillfrågad om man "bara" ville vara med på möhippan eller om jag ville vara med och "planera också". Jag kände mig jättehemsk men sa att jag känner verkligen inte henne. Jag tycker inte man ska ha med folk för "att alla ska få vara med" "ingen ska bli ledsen för att de inte bjuds "mm. Jag tycker att de som är brudens vänner ska vara med! Två vänner eller tjugo spelar ingen roll, men inte bara folk för att de ska bli en massa!
....i detta fallet visade det sig att bruden inte hade så mycket vänner så de "samlade vad de fick tag i". Men då är det kanske åndå trevligare att bara vara tre-fyra stycken och göra något mer avancerat eller dyrt och få en minst lika rolig möhippa ändå!