• Raspberry

Hur får vi det roligaste festhäftet??

Många superroliga tips! Verkligen!

Måste dock låna tråden till en liten fråga. Är man "tråkig" om man inte rimmar eller skriver en massa info om gästerna? Vi har nog bara tänkt att skriva hur dom känner oss och inget mer. Känns svårt att hitta på massa fyndiga saker och känns allra svårast med dom som man har svårt att komma på något om... Kanske nån som har nåt bra tips på hur man ändå kan göra det lite intressant...?

• Raspberry

Och skall naturligtvis själv också komma med ett tips.

Detta lånade jag av någon här på BT, men kommer faktiskt inte ihåg vem. Men det var så bra och jag hoppas upphovskvinnan inte misstycker.

En frågesport där varje fråga kan besvaras med antingen Bruden eller Brudgummen (kan tex vara vem som skall byta efternamn, vem som tog körkort först eller vad som helst som gäller bara den ena i brudparet). I programmet har man sen 2 lappar, en med hans och en med hennes namn. I början av frågesporten står alla gäster upp och man svarar genom att hålla upp lapp med namnet på den man tror frågan gäller. Svarar man fel måste man sätta sig ner. Vinner gör den som står sist kvar.

Vi tyckte det var en jätterolig idé och hade rätt kul när vi satt och skrev ihop frågor.

Vi tänkte också göra så att frågorna redan står i festprogrammet. Och alltså är det tillåtet att "fuska", dvs diskutera frågorna i förväg med sina bordsgrannar. Kan ju vara ett sätt att bryta isen om det blir lite tyst...

• Raspberry

HalmstadNilla - Ja, det var ett bra tips. Kanske något sånt...

eller så gör jag som Jeli81 och skriver bara relationen till oss. Inte riktigt bestämt mig men det är ju skönt att höra att inte alla rimmar eller "skojar till det" så mycket.

• Raspberry

Hej hej alla. Skulle också behöva lite hjälp...vi måste börja men vet inte vart. Nån som har lust att maila till mig så att vi får lite inspiration och tips?

sarabergkvist@hotmail.com

Tack tack tack tack!

• Raspberry

Chrissa - tack så jättemycket!!! Håller på och kollar igenom och det verkar innehålla mycket

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??